TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 17 april 2010

Tippa med TLC

Förra veckan vid den här tiden satt man på London Bridge och tog dagens första öl. Tipset utgick med andra ord. Veckan innan dess blev det 10 rätt på Stryktipset och återigen 7 rätt på Topptipset, bara ett mål av Bolton fattades till alla rätt.
Denna vecka tror jag på revansch för Birmingham, säkrad play-off plats för Leicester och nya poäng för Cardiff och Crystal Palace.

1 Tottenham-Chelsea 1x2
Det skulle vara magiskt för hemmalaget om man kunde klippa både Arsenal och Chelsea samma vecka. Visst har man chansen men jag väljer ändå att ta med alla tecken.
2 Birmingham-Hull 1
Birmingham åkte på en rejäl omgång sist. Nu spelar man hemma, motståndet är bra mycket sämre och viktige Joe Hart är tillbaka i målet. Säker etta.
3 Blackburn-Everton x2
En del småskavanker i båda lagen. Jag tror på en matchbild som passar de välorganiserade och svårspelade gästerna. Minst en poäng blir det, x2 får det bli.
4 Fulham-Wolves 1
Fulham är urstarka hemma men satsar just nu mest på Europaspelet. Eftersom motståndet inte är jättestarkt så tror jag ändå att man lyckas ta tre poäng. Etta.
5 Stoke-Bolton 1x
Även Stoke är starka hemma och jag tror på nya poäng här. Bolton behöver några pinnar till för att vara helt säkra och kanske kan man få med sig en hem från Britannia Stadium. 1x.
6 Sunderland-Burnley 1
Sunderland har visat upp ett bra spel på slutet. Här tror jag på en ny trea mot ligans sämsta bortalag. Säker etta.
7 Blackpool-Nottingham 1
Hemmalaget har fortfarande chans att nå kvalspelet till PL. Gästerna är klara för play-off och vilar ev ett par spelare. Jag chansar och kör på etta.
8 Queens PR-Cardiff 1x2
QPR vann derbyt förra veckan och är nu i stort sett klara för fortsatt spel i andra ligan. Cardiff har sett bra ut på slutet och jag lockas av procenten på x och 2. Tar med alla för säkerhets skull.
9 Derby-Crystal P 1x2
Derby har inget att spela för. Gästerna är i stort poängbehov för att undvika nedflyttning. Man har tagit poäng i 16 bortamatcher av 21 och jag tror på nya poäng i dag. Alla tecken.
10 Leicester-Watford 1
Leicester säkrar kvalplats vid seger. Man har sett stabilare ut på slutet och jag tror man tar den nödvändiga segern redan här. Säker etta.
11 Scunthorpe-Bristol C x2
Bortalaget har fortfarande inte förlorat sedan managerbytet och har en liten chans att nå kval. Jag tror på dem och nöjer mig med x2.
12 Swansea-Barnsley 1x M
Precis som vanligt är Swansea överstreckade. Man gör fortfarande på tok för lite mål och spelar väldigt ofta oavgjort. Lägg till att gästerna kryssat i fyra raka och chansen till kryss är bra mycket större än vad tipparna tror. 1x blir det.
13 West Brom-Middlesbrough 1
WBA är klara för PL men jag tror ändå man vill visa vad man går för och fira ordentligt på hemmaplan. Liten chansning men jag tror på ettan.

Topptipset: x2 1 x2 1 1x 1 1 och x2.

Lycka till och trevlig helg!

Inga kommentarer: