TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 12 december 2012

Insändare: Svensk skateboardåkare överfallen av Cardiff-ligister

Bloggens märkligaste insändare men även kanske mest uppseendeväckande kan presenteras idag. En förälder till en skateboardåkande son berättar hur sonen blev anfallen av Cardiff-huliganer vid en rastplats i Barnsley och tagen för att vara Portsmouth-supporter.
***
Hej TLC. Har tipsats om denna sidan av en arbetskamrat och måste berätta en sak som hänt min familj som lär göra er både nyfikna och intresserade.Min son är skateboardåkare och duktig sådan. Hans kusiner är engelsmän och titt som tätt åker han över till England, till Barnsley för att både skojåka men även för att tävla. Förra året hade han bestämt sig för att åka över själv. Visst, han är 17 år gammal, men jag tycker ändå att det känns riskabelt att han reser själv. Jag skulle få skäl till att oroas. Dagen efter han rest över, så ringer han på lördagen. Vettskrämd. Han och hans kusiner och deras vänner hade skejtat intill en parkeringsplats/rastplats vid motorvägen. Rätt som det är så omringas man av ett fyrtiotal medelålders fotbollshuliganer som börjar sparka, slå och skrika; "Are you Pompey? We are Soul Crew". Fotbollshuliganerna blev lika paffa som skateboardåkarna. I efterhand har jag fått reda på att Soul Crew är Cardiff Citys stökigaste supportrar och att Pompey är smeknamnet för Portsmouth. Dessa i sin tur hade trott att ungdomsgänget en bit bort ifrån deras rastplats också var fotbollshuliganer och därför smugit sig på dem för en överraskningsattack. Det hade kunnat sluta mycket illa. Nu gjorde det aldrig det. Vete sjuttan ifall jag släpper iväg honom ensam någon mer gång :)
Tack för mig, tjingeling.
/Tessan

Inga kommentarer: