TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 22 december 2012

Tippa med TLC

10 rätt förra veckan. Helt okej tycker jag.
I dag spikar jag ett par lag som är lågt streckade, garderar upp ett par storfavoriter och spikar hemmastarka Leicester i toppmötet mot Cardiff.

1 Manchester C-Reading    1
Topplag mot bottenlag. Starkt hemmalag mot svagt bortalag. Kan bara sluta på ett sätt. Solklar etta.
2 Newcastle-Queens PR    1x2
Sex förluster på sju senaste för hemmalaget. Ben Arfa, Taylor och Cabaye skadade. QPR vann äntligen senast och är fortfarande obesegrade under Redknapp. Hemmalaget är favorit men gästerna kan skrälla. Alla tecken.
3 Southampton-Sunderland    1
Viktig match för båda lagen. Southampton har spelat upp sig rejält på slutet, försvarsspelet är förbättrat och man har börjat vinna. Viktige Lallana skadad. Sunderlands form är sisådär, få gjorda mål och ett par nyckelspelare småskadade och tveksamma till spel. Jag spikar ettan.
4 Tottenham-Stoke    1x2
Två lag med fin form. Bale och Dawson tillgängliga efter skada. Adam saknas hos Stoke. Hemmalaget favorit men jag tycker att de blivit för stora favoriter, ettan streckad till 71%. I jakten på de stora pengarna tar jag även med krysset och tvåan.
5 West Brom-Norwich    1
WBA har tappat formen och inte vunnit på fyra matcher. Norwich är superheta och har efter 10 raka utan förlust klättrat rejält i tabellen. Viktige Holt saknas ev medan Surman & Ruddy garanterat är borta. I grund och botten ser jag hemmalaget som ett bättre lag och jag tror de avslutar gästernas svit idag. Etta.
6 West Ham-Everton    1
Två lag med liknande spelstil. Hemmalaget saknar en del spelare pga skador medan gästerna saknar sin bäste och viktigaste spelare Fellaini. West Ham är starka hemma och jag tror att segerchansen är större än vad tipparna tror, ettan streckad till 26% körs ogarderad.
7 Birmingham-Burnley    x2    M
Klurig match mellan två oberäkneliga lag. Hemmalaget har ett par spelare skadade men återfår Mullins. Gästerna förstärks av Duff och McCann. Ettan är streckad till dryga 60% och det tycker jag känns helt galet, min bedömning är att gästernas poängchans är betydligt större. Jag chansar här och nöjer mig med x2.
8 Blackburn-Brighton    1  2
LOTTAS I urnan finns 9 ettor 3 kryss och 4 tvåor. Jag kör på 1 2 dvs 13 bollar av 16 har något av mina tecken.
9 Leeds-Middlesbrough    1  2
Leeds fick en lektion av Chelsea i veckan men i ligan har det gått bättre, bla 3 raka segrar hemma på Elland Road. Boro hänger på i toppen och är ett lag som ytterst sällan kryssar. 1 2 känns helt rätt.
10 Leicester-Cardiff    1
Toppmatch. Hemmastarka Leicester återfår Waghorn efter skada. Gästerna leder championship men tar sina flesta poäng hemma. Jag tror de får svårt uppe i Leicester, etta.
11 Peterborough-Bolton    1
Starkt av Posh att slå serieledande Cardiff borta i förra omgången. Manager Ferguson väljer ur en nästintill skadefri trupp. Bolton får inte riktigt till det och är långt efter toppen. Davies och Mills skadade. Har en känsla av att hemmalaget kan skrälla mot ett lag som spelar under stor press för tillfället. Ettan (streckad till 20%) körs ogarderad.
12 Sheffield W-Charlton    1x2
Klurig match. Hemmalaget är i stort behov av poäng. Gästerna kan spela mer avslappnat och kan få en passande matchbild här. Jag helgarderar.
13 Watford-Nottingham    x2
Efter en fenomenal svit är min känsla att Watford går mot en tyngre period. Dessutom har man ett par viktiga spelare skadade. Forest är svårspelade och välorganiserade och deras spel passar bra på bortaplan. Poäng i 9 av 11 bortamatcher hittills och tre raka utan förlust på Vicarage Road. Jag kör på x2.

Topptipset: 1, 1, 1x, 1, 1x, 1x2, 1x och 1x.

God jul alla tippare!