TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 16 december 2012

Man skadade sig själv på Brisbane Road


Leyton Orients åtta matchers förlustfria svit spräcktes igår då man hemma på Brisbane Road fick stryk av Scunthorpe med 3-1. Vid slutsignalen firade Scunthorpes bänk men vände sig om mot läktaren då en hög smäll hördes. En stol visade sig ha gått sönder. Polis och vakter skyndade sig snabbt dit för att förhindra förmodliga inkastningar emot gästerna. Så allvarligt var det inte. På stolen hade en välmatad supporter suttit, modell grövre,  han hade slumrat till under matchen och vaknat upp vid slutsignalen och Scunthorpes glädjevrål. Han "hoppade högt av rädsla", som han själv uttryckte det till polisen och landningen medförde allvarliga skador. Stolen gick sönder och mannen fick vassa plastbitar i innanlåren. Mannen är idag ångefull. Till klubbens supporterforum skriver han att; "Jag sitter för att jag har svårigheter att stå upp. Jag missar aldrig en match men jag kan inte sitta med skadade lår så jag överväger nu att skaffa mig en mer ergonomisk rullstol på ståplats." Udda skador kräver udda vård. Krya på dig, säger TLC och hoppas för mannens skull att rullstolen är både hopp och stötsäker. 

Tipstack till Jerry

Inga kommentarer: