TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 2 april 2011

Tippa med TLC

Efter två veckors uppehåll är det återigen dags för ett tipsförslag här på TLC. Denna vecka har jag en stark känsla för Kalmar FF, jag tror också att Wolves kan skoja till det och att Coventry tar en mycket viktig seger.
1 Halmstad-Kalmar FF 2
HBK hade det jobbigt redan förra året och nu gör man en satsning på både spansk tränare och ett gäng spanska spelare. Jag har en känsla av att det inte kommer bli så lyckat...... KFF däremot är stabila och välorganiserade och kommer få en helt perfekt match här, jag tror man kontrar bort HBK och därför chansar jag lite och lämnar tvåan ogarderad.
2 Birmingham-Bolton 1
Jobbigt läge för Birmingham och landskampsuppehållet kom lämpligt för laget. Nu behövs tre poängare och man får tillbaka Bowyer & Zigic. Bolton har en del skador och tar sina flesta poäng hemma. Jag tror på hemmalaget, man är bättre en tabellen visar och fixar en mycket viktig trea i eftermiddag. Etta.
3 Everton-Aston Villa 1x2
Fin form hos hemmalaget men många skador främst på mitten. Även för Villa kom uppehållet lämligt och man är i stort poängbehov. Collins & Dunne är tillbaka i laget efter skador. Villa har tagit poäng på Goodison Park de fyra senaste säsongerna. Alla tecken.
4 Newcastle-Wolves 1x2
Jobbigt för hemmalaget, bara en vinst på nio senaste och Carroll saknas enormt. I dag är dessutom Tioté och Taylor avstängda. Wolves har visat bättre takter på slutet och lånet av O´Hara har varit lyckat. Jag tror på utmärkt på poängchans för gästerna men fegar och tar med alla tecken.
5 Stoke-Chelsea 2
Klar bättring hos Chelsea senaste tiden och köpen av Luiz & Torres har givit managern fler valmöjligheter. Stoke gör det man är bra på men man brukar ha svårt att störa topplagen, jag spikar tvåan.
6 West Brom-Liverpool 1x2
WBA har ryckt upp sig sedan Hodgson tog över och Vela lånades in. Liverpool har fin form men vinner sällan på bortaplan (bara fyra vinster på femton matcher). Jag helgarderar.
7 Wigan-Tottenham 1x S
purs spelar sin största match på många år nu på tisdag och jag är övertygad om att många spelarna redan är där mentalt. Dessutom har man många skador och jag tror på en jobbig eftermiddag. Wigan vann sist och får nu tillbaka viktige Rodallega. Jag tror man tar minst en poäng och nöjer mig med 1x.
8 Middlesbrough-Leicester 1x
Boro har tagit sju poäng på de tre senaste och distanserat sig från nedflyttningsplatserna. Gästerna är ojämna men har fortfarande chans på play off. Här tror jag dock på max en poäng, 1x.
9 Cardiff-Derby 1
Direktplatsen till PL är påväg att glida hemmalaget ur händerna efter fyra matcher utan seger. Nu krävs tre poäng och kanske kan det hjälpa att viktige Bothroyd är tillbaka. Derby håller inte samma klass som hemmalaget så jag spkar ettan.
10 Coventry-Watford 1
Trots usel form hos hemmalaget och en del skador så tror jag mycket på dem ändå. De kan mycket bättre och nu krävs seger för att hålla sig borta från bottenträsket. Watford blandar och ger och är mycket svårtippade. Min känsla är ändå att alla poäng hamnar hos de ljusblå och därför lämnar jag ettan ogarderad.
11 Crystal P-Barnsley 1x Viktig match för hemmalaget. Barnsley ligger säkert i mitten och har inte mycket att spela för. Jag tycker dock att hemmalaget är för stor favorit och tar med krysset som kommer rensa fint. Gästerna har tre raka bortakryss (bl.a mot Leeds och Cardiff) och har skaplig chans till poäng. 1x får det bli.
12 Preston-Swansea 2
Trots två raka segrar för Preston tror jag inte man räcker till vare sig i dagens match eller i kampen för nytt kontrakt. Swansea måste vinna såna här matcher för att hänga på i toppen och man imponerade stort sist mot Forest. Säker tvåa.
13 Reading-Portsmouth 1x M
Två lag med fin form. Hemmalaget har häng på play off platserna och behöver poängen bäst. Pompey har bara släppt in mål i en av de nio senaste och har bättre chans till poäng än vad tipparna tror. Jag nöjer mig med 1x.

Topptipset: x2, 1, x2, 1x, 2, 2, 2 och 1x. Lycka till och trevlig helg!

3 kommentarer:

Huckerby sa...

Någon knas med bloggen. Vi arbetar på att göra inlägget läsligt.....

Hans sa...

Vad kostar tipset?

Huckerby sa...

Systemet är R-3-3-24 plus en extra halvgardering. Det kostar 48 sek att lämna in...