TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 12 april 2011

Topptippa med TLC

Inget vidare förra veckan, bara fem rätt och tre missade halvgarderingar.
I dagens svåra omgång tror jag att QPR tar sig samman, att Leeds plockar ner Derby och att antingen Sheffield U eller Hull skräller.

Spelstopp: 20:40

1 Manchester U-Chelsea 1x
United känns hetare för dagen och jag tror man håller undan här utan problem. 1x känns helt rätt.
2 Shakhtar D.-Barcelona x2
Barca har hela 5-1 att gå på efter första mötet. Även om man vilar ett par gubbar så tror jag inte att man förlorar. x2 räcker.
3 Barnsley-Queens PR 2
QPR fick sig en omgång av bottenlaget Scunthorpe i lördags och kommer vara taggade i dag. Taarabt och Helguson återkommer ev och dessutom brukar man ha lätt för Barnsley. Jag spikar tvåan.
4 Derby-Leeds 2
Svårtippad match. Gästerna har mest att spela för och kan få tillbaka ett par spelare. Liten chansning men jag kör tvåan ogarderad.
5 Nottingham-Burnley 1
Två lag med svag form. Forest chans till play off är på väg att försvinna. Jag tror dock att hemmalaget tar sista chansen och kör på etta.
6 Sheffield U-Cardiff 1 2
Frågan är om hemmalaget givit upp efter förlusten i lördags? Cardiff har två raka segrar men har förlorat en del bortamatcher på slutet. Jag chansar med 1 2.
7 Swansea-Hull 1x2
Swansea ångar på i toppen men jag tycker att man blivit för stor favorit. Hull är inte så pjåkiga och kan skrälla här. Jag helgarderar.
8 Watford-Norwich x2
Gästerna ligger fortfarande tvåa i tabellen och nu återkommer viktige Hoolahan. Watford har tappat formen och jag tror de fixar max en poäng. x2 får det bli.

Trevlig kväll alla tippare!

Inga kommentarer: