TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 5 april 2011

Topptippa med TLC

Det måste vila en förbannelse över Topptippa med TLC, hela fyra gånger har det blivit 7 rätt och bara ett ynka mål har fattats för full pott. Jävligt irriterande måste jag säga! Lurig omgång i dag, jag garderar Inter, spikar Real M och hoppas på en skräll av Dag/Red.
***
1 Inter-Schalke 04 1x
Hemmalaget åkte på en rejäl nit i lördags och kommer vara supertaggade här. Gästerna kommer spela för kryss och jag tror att chansen är hyfsad. 1x känns rätt.
***
2 Real Madrid-Tottenham 1
Stor press på hemmalaget. Gästerna har en del skador och jag tror man kommer spela försiktigt i sin största match på många år. Jag tror hemmalaget fixar det här, etta.
***
3 Reading-Preston 1x
Fortsatt fin form för hemmalaget och man är nu uppe på play off plats. Preston har vunnit tre raka nu och än är inte hoppet ute om att stanna kvar i championship. Här tror jag dock att man max fixar en poäng, 1x får det bli.
***
4 Bristol R-Bournemouth x2
Jobbigt läge för Rovers. Segrar behövs för att lämna nedflyttningsplatserna. Gästerna har tappat formen (bara en seger på fem senaste) men upphämtningen sist mot Peterborough stärker laget. Jag tror på nya poäng i dag och kör på x2.
***
5 Dagenham/Redbridge-Peterborough 1x2
Viktig match för båda lagen. Hemmalaget slåss för att undvika nedflyttning och bortalaget jagar uppflyttning. Jag helgarderar men hoppas på hemmalaget som enbart är streckade till 21%.
***
6 Leyton O-Plymouth 1
Efter en grym period har Orient tappat på slutet. Krisdrabbade Plymouth har det jobbigt och allt talar för League Two nästa säsong. Jag tror Orient vänder sin negativa trend här, etta.
***
7 Notts Co-Rochdale 1x
Hemmalaget ligger farligt nära nedflyttning men jag tror att de kan bättre. Rochdale har svarat för en fin säsong och har en liten chans på play off. Jag tror dock att hemmalaget är mer taggade och nöjer mig därför med 1x.
***
8 Sheffield W-Tranmere 1
Sheff
W har sett bättre ut på slutet men behöver fler poäng för att vara helt säkra. Gästerna har en del skador och ingen vidare form. Jag tror man kammar noll på Hillsborough, etta. Lycka till och på återseende på lördag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte heller denna gång gick tipset in. Förbannelsen lever kvar ;-)
/Henke

Huckerby sa...

Ja tyvärr gör den det :(
Nya tag nästa vecka!