TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 9 april 2011

Tippa med TLC

10 rätt förra veckan och lite mer än insatsen tillbaka. Precis som vanligt var det mina singeltvåor som ställde till det.
Denna vecka nöjer jag mig med en singeltvåa, sen tror jag att Sheffield U tar sista chansen och att formstarka Reading får stryk för första gången på länge.

1 GAIS-Trelleborg 1x2
GAIS skapade förvånansvärt lite i första matchen och som det ser ut nu kommer målskyttet vara ett problem i år också. Precis som väntat kammade TFF noll mot MFF men man är svårspelade och har haft lätt för GAIS senaste säsongerna. 1x2 får det bli.
2 Blackburn-Birmingham 1x
Starkt av hemmastarka Blackburn att ta poäng borta mot Arsenal. Kanske kan det lyfta laget efter en jobbig period. Man har dessutom fin statistik mot Birmingham och därför nöjer jag mig med 1x.
3 Bolton-West Ham 1x2
Bolton hänger på strax under toppen tack vare riktigt bra hemmaspel. Gästerna har spelat upp sig rejält på slutet och kanske kan de skrälla här. Jag helgarderar.
4 Chelsea-Wigan 1
Chelsea har inte råd att slarva bort poäng i såna här matcher. Även om man vilar ett par gubbar ska Wigan inte räcka till. Säker etta.
5 Manchester U-Fulham 1
United stormar fram mot ytterligare ett ligaguld och jag tror inte att bortasvaga Fulham kan stå emot här. Säker etta.
6 Sunderland-West Brom 1x2
Hemmastarka Sunderland har tappat formen helt. WBA har spelat upp sig och har nu sex raka utan förlust. Alla tecken.
7 Tottenham-Stoke 1x M
Tottenham fick en rejäl lektion i veckan och kanske börjar det hårda matchandet ta ut sin rätt. Dessutom har man många skador och risken för en rejäl motgång känns stor. Jag tror dock att man fixar minst en pinne mot Stoke som inte tar jättemånga poäng på bortaplan. 1x.
8 Nottingham-Reading 1
Superviktig match. Hemmastarka Forest har helt tappat formen och ligger nu bara sjua i tabellen. Reading har fin form men ett helt gäng småskadade spelare. Jag chansar här och lämnar ettan ogarderad.
9 Doncaster-Cardiff 1 2
Imponerande insats av Cardiff sist. Doncaster har det jobbigt och ligger nära nedflyttning. Solklar tvåa som utgång men jag chansar och tar med ettan också.
10 Leicester-Burnley 1
Otur för Leicester senast. Burnley har fyra raka utan vinst och får det tufft. Hete Yakubu avgör, etta.
11 Millwall-Leeds 1x
Het match på The Den. Millwall brukar prestera bra i liknande matcher och trots att motståndet nu jagar PL så tror jag på minst en poäng. 1x.
12 Sheffield U-Middlesbrough 1
Sista chansen för United. Seger är ett måste annars blir det nog League One till hösten. Man har två raka hemma mot starka lag som Nottingham och Leeds och jag tror man kämpar ner ojämna och skadedrabbade Boro. Etta.
13 Watford-Hull 2
Två lag som agerar ojämnt och håller till mitt i tabellen. Hull kan slå de flesta lag när man får till det. Jag chansar här och lämnar tvåan streckad till enbart 20% ogarderad.

Topptipset: x2, 1x, 1, 1, 1, 1x, 1 och 1x.

Trevlig helg alla tippare!

2 kommentarer:

d-day sa...

11 rätt om man följde tipset. Inga monsterpengar (15:-), men ändå mil bättre än min egen kupong, med 8 riktiga tecken...

Huckerby sa...

Så blir det tyvärr då alla storfavoriterna vinner.....
Dock är jag jävligt nöjd med min singeltvåa på Hull :)