TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 16 april 2011

Tippa med TLC

11 rätt förra veckan men tyvärr dålig utdelning eftersom alla stora favoriter vann. Personligen var jag mest nöjd med att min singeltvåa på Hull (enbart streckad till 20%) satt.
Denna vecka hoppas jag på bättre utdelning, jag garderar tre av de fyra största favoriterna och spikar krysset i match 13.
Sen måste jag också skriva några ord om match 2 Birmingham-Sunderland. Betfair värderar Birminghams vinstchans till ca 46% men på de rader som hittills lämnats in på Stryktipset är man streckade till hela 66% dvs ett av de mest överstreckade lag jag någonsin sett på tipset och därför måste krysset med på kupongen.

1 Manchester C-Manchester U 2
Avgörs på Wembley. City blev utspelade av Liverpool i måndags och fick dessutom Tevez skadad. United ångar på och slog ut Chelsea ur CL i veckan. Här tror jag att Uniteds större vana av "stora" matcher avgör. Jag spikar tvåan.
2 Birmingham-Sunderland 1x M
Birmingham behöver poäng och är bättre än tabelläget visar. Jag tror mycket på dem här men eftersom de är så vansinnigt överstreckade så måste krysset med. 1x.
3 Blackpool-Wigan x2
Viktig match i botten. Gästerna har varit lite hetare på slutet medan Blackpool varit usla senaste tiden. Jag tror att Blackpool kommer ligga på nedflyttningsplats efter denna omgången, jag kör på x2.
4 Everton-Blackburn 1x
Fin form hos hemmalaget och ev återkommer ett par spelare från skador. Blackburn har svårt borta och kommer fokusera på försvarsspelet. 1x känns bra.
5 West Brom-Chelsea 1x2
Fin form hos WBA har gjort att man avancerat i tabellen. Chelsea åkte ur CL i veckan och känns just nu rätt svårbedömda. Helgardering får det bli.
6 West Ham-Aston Villa 1
Jobbigt läge för hemmalaget. Jag tror att man tänder till ordentligt och kämpar ner ett bortasvagt Villa. Liten chansning men jag kör ettan ogarderad.
7 Burnley-Swansea 1x2
Svag form hos hemmalaget och riktigt bra hos bortalaget. Swansea har mest kvalité i sitt lag men har åkt på ett par sura bortaförluster på slutet. Kanske sker det igen, jag tar med alla tecken.
8 Coventry-Millwall 1
Bättre spel på slutet av Coventry. Bra form hos Millwall men i dag saknas bäste målskytten Morison plus att Kevin Lisbie är skadad. Jag kör på etta.
9 Hull-Doncaster 1x2
Fortsatt fin form hos Hull, starkt att ta poäng borta mot Swansea. Doncaster har spelat upp sig men har inte riktigt fått med sig de poäng de borde. Här kan veckans stora skräll komma och jag väljer därför att helgardera matchen.
10 Leeds-Watford 1
Två raka förluster för Leeds gör att man kan räkna med ett heltaggat lag i dag. Ev återkommer ett par spelare efter skada. Watfords form är inget vidare och därför spikar jag ettan.
11 Preston-Sheffield U 1
Jumbofinal i championship. Prestons form är riktigt bra och jag tror faktiskt att bortalaget givit upp efter de två senaste förlusterna. Etta får det bli.
12 Reading-Leicester 1x
Superform hos hemmalaget och bara tre poäng upp till andra platsen. Leicester har en grym offensiv men jag tror trots det på max en poäng. 1x.
13 Mjällby-Kalmar FF x
Tung start för Mjällby. Lite bättre för gästerna. Min känsla är att båda lagen är rätt nöjda med en poäng, jag chansar och kör krysset ogarderat.

Topptipset: 2, 1x, 2, 1, x2, 1, 1x och 1x.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: