TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 17 oktober 2009

Veckans tips

Förra veckan blev det 11 rätt men som vanligt när det bara är landskamper blev utdelningen kass, bara 19 kronor. Personligen känner jag mig mest nöjd över att jag hittade ettorna på Ukraina och Belgien samt att mitt singelkryss på Irland-Italien satt.
Veckans rad ser lite lättare ut än vanligt men jag garderar upp några favoriter i hopp om bra utdelning.

1 AIK-Gefle 1X M
AIK tappar onödiga poäng då och då och kanske är det dags i dag. Jag chansar och tar med X:et.
2 Kalmar FF-GAIS 1X2
KFF är borta från guldstriden och motivationen bör vara mindre än innan. Kör på helgardering.
3 Arsenal-Birmingham 1
Arsenal har öst in mål på hemmaplan hittills, 14 stycken på bara 3 matcher. Tror på spel mot ett mål och att gästerna inte klarar av att hålla tätt.
4 Everton-Wolverhampton 1
Everton har kommit igång efter en jobbig start. Jag spikar ettan.
5 Manchester U-Bolton 1
United tappade lite onödigt poäng hemma mot Sunderland men gör inte om misstaget igen. Van der Sar är tillbaka i målet efter skada. Bolton räcker inte till, säker etta.
6 Portsmouth-Tottenham X2
Het match på Fratton Park. Större kvalité hos gästerna som tar minst en poäng med sig hem.
7 Stoke-West Ham X2
West Ham har underpresterat, näst sist och bara en seger på sju matcher men jag tror på laget i dag. Man har fått tillbaka några skadade spelare och man har vunnit 7 av 8 senaste mot just Stoke.
8 Sunderland-Liverpool 1X2
Liverpool saknar Torres och Gerrard och har en superviktig CL match mot Lyon på tisdag. Dessutom lär ett par spelare vara slitna efter långa resor i samband med VM kvalet. Tacksamt läge för hemmalaget som dessutom firar 130 år som klubb på lördag. Jag helgarderar.
9 Cardiff-Crystal P 1
Hemmalaget har kommit igång på slutet. Palace med många unga spelare agerar ojämnt. Jag tror på hemmalaget och spikar ettan.
10 Leicester-Derby 1
Hett Midlandsderby mellan två klassiska lag. Leicester har inlett starkt medan Derby haft stora problem främst i bortaspelet. Jag tror på Leicester och lämnar ettan ogarderad.
11 Queens PR-Preston 1X2
QPR är lite av tipparnas skräck. I dag har man två avstängda och ett gäng skadade. Kanske går man på pumpen mot svårspelade och välorganiserade Preston. Helgardering blir det för mig.
12 Sheffield W-Coventry 1
Sheff W är ojämna men kan slå nästa alla lag i serien en bra dag. Jag tror på en sån i dag och spikar ettan.
13 West Brom-Reading 1X
WBA hade det tungt innan uppehållet men nu får man tillbaks en del skadade spelare. Minst en poäng tror jag på men får man i gång sitt tidigare vägvinnande spel blir det tre.

Veckans Topptips kommer här: 1X, 1X, 1, 1, 1, 2, X2 och X2.

Lycka till alla tippare!

1 kommentar:

DIF1891 sa...

Den tackar jag för. Delvis på grund av er så kammade jag in 13 rätt. Fint serru :-)