TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 31 oktober 2009

Veckans tips

Förra veckan blev det grym utdelning precis som jag trodde, tom den högsta någonsin om jag inte missminner mig. För min del var det ingen höjdare, bara en av sex säkra satt och då blir det inte jättemånga rätt. Varningarna på Sunderland och Wigan visade sig vara rätt, något att glädja sig åt trots allt.
Denna veckas rad ser hemmabetonad ut men som vanligt kommer en och annan skräll inträffa. Jag tror att londonlagen West Ham och Crystal P kan vara helgens skrällar.

1 Fulham-Liverpool X2 M
Liverpool behöver tre poängare men har en del spelare skadade och viktig CL borta på onsdag. Kanske vilas någon eller några spelare.
2 Bolton-Chelsea 2
Chelsea har gått på några minor på resande fot senaste tiden. Detta borde göra laget extra fokuserat och jag tror att Bolton inte har något att hämta. Säker tvåa.
3 Burnley-Hull 1
Burnley hemmasvit sprack senast men detta är en match man bör vinna om man vill fortsätta i högsta ligan. Hull är bedrövliga och saknar ett par viktiga spelare bl.a förste målvakten Boaz Myhill. Säker etta.
4 Everton-Aston Villa 1X2
Svårbedömd match mellan lag som hör hemma strax under toppen. Jag helgarderar.
5 Portsmouth-Wigan 1 2
Här kommer en liten chansning, ingen av lagens åtta senaste möten har slutat oavgjort och i årets liga spel har båda bara en oavgjord match av tio hittills. Jag tror att något av lagen vinner och går emot mina principer och tippar 1 2 på denna match.
6 Stoke-Wolves 1X
Stoke har bra flyt för tillfället men har blivit för stor favorit här. Wolves har spelat upp sig på slutet och jag skulle inte bli förvånad om man tar poäng här. 1X får det bli.
7 Sunderland-West Ham 1X2
Procenten på kryss och tvåa lockar. Bortalaget har spelat under normal nivå hittills och jag tror att en seger är nära förestående. Eftersom hemmalaget är starkt väljer jag att helgardera.
8 West Brom-Watford 1
WBA har spelat lite sämre på slutet, bara en seger på sex senaste. Nu återkommer viktiga Brunt och Bednar. Jag tror stenhårt på hemmalaget, säker etta.
9 Bristol C-Sheffield W 1
City är svårslaget och bra organiserat. Jag tror man kämpar till sig tre poäng i dag med. Etta.
10 Coventry-Reading 1
Två lag med svag form. Svår match men jag tror hemmaplan avgör.
11 Ipswich-Derby 1X
Ipswich väntar fortfarande på säsongens första vinst. Minst en poäng tror jag på här mot bortasvaga och skadedrabbade Derby. Procenten på krysset lockar här, 1X får det bli.
12 Peterborough-Barnsley 1
Hemmalaget imponerade förra veckan och får nytt förtroende i dagens match. Barnsley saknar ev viktiga duon Hammill och Hallfredsson efter skador i veckans ligacupmatch. Jag lämnar ettan ogarderad.
13 Preston-Crystal P 1X2
Preston är det bättre laget men Crystal P slår till då och då mot bättre motstånd. Kanske är det dags i dag igen.... Jag helgarderar.

Topptipset blir så här: 2, 2, 1, X2, 12, 1X, 1X och 1.

Lycka till alla med veckans tips!

Inga kommentarer: