TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 9 oktober 2009

Fortsatt tungt för Ebbsfleet & Myfc

Jobbigt på planen, tungt ekonomiskt och medlemmarna blir färre och färre. Många problem att lösa just nu för både Ebbsfleet United och Myfotballclub.

*På planen har det bara blivit en seger hittills på femton spelade matcher. Laget ligger just nu på nedflyttningsplats, 22:a i BSP och precis som jag trodde innan säsongen har inledningen blivit riktigt jobbig. Största problemet hittills har varit målskyttet, bara 8 gjorda på 15 matcher är på tok för dåligt. Jag tror dock att laget kan spela bättre än vad som visats hittills och med mer gjorda mål framåt kommer man undvika nedflyttning.

*Den globala ekonomiska krisen märks även hos Ebbsfleet, mindre publik, mindre sponsorintäkter, mindre TV-pengar och mindre medlemmar i myfc, just nu ca 8900 gör att klubben just nu genomlider en svår tid. Personligen ser jag positivt på framtiden, jag är övertygad om att det finns tillräckligt med folk runt om i världen som gillar den här grejen och att vi kommer gå starka ur den här krisen.

*När det gäller köpet av Stonebridge Road pågår fortfarande kampen för att få in de 600 000 pund som behövs för att genomföra det hela. Senast jag hörde något hade man fått in 263 000 pund och man har fram till 11 december på sig att få ihop resterande belopp. Andelar säljs för 50 pund styck och de pengarna kommer återbetalas om affären inte blir av. Jag har själv köpt tre andelar och kan tänka mig att köpa fler om det behövs. Blir det inget köp av Stonebridge Road kommer kommunen äga arenan och hyran kommer bli 1 pund/år de närmaste 50 åren.
Jag tror att köp är det bästa alternativet, dels är priset rätt lågt i jämförelse med likvärdig mark i området, hyresintäkter från lagerlokaler och bussparkering tillkommer och klubbens framtid vilar inte i kommunens händer. Återkommer givetvis med mer detaljer framöver.

*Jag kommer troligtvis se bortamatchen mot AFC Wimbledon den 24/11 på plats och sedan kommer det bli minst en match på hemmaplan under våren. Det förra besöket var en grym upplevelse, trevligt folk, äkta engelsk fotboll och humana priser.

*Allt är inte nattsvart, jag gick av en slump in och kollade på de senaste medlemmarna i myfc och den senast registrerade medlemmen var min GAISbroder toob. Vackert så men fler av er behövs som medlemmar.

Ni som är intresserade kolla in http://www.myfootballclub.co.uk/ eller hjälp klubben genom att söka lite på internet via http://ebbsfleetufc.easysearch.org.uk/

Inga kommentarer: