TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 24 oktober 2009

Tippa med TLC

Förra veckan var favoritbetonad och därför blev det inte mer än 9 rätt för mig. Enda egentliga överraskningen var Liverpools förlust uppe i Sunderland och den hade jag med på min rad.
Denna veckan ser stört omöjlig ut och jag har stora förhoppningar om riktigt bra utdelning.

1 Helsingborg-Kalmar FF 1
Helsingborg kommer nog bjuda till ordentligt under Henke Larssons sista matcher och slår KFF som inte har mycket att spela för.
2 Birmingham-Sunderland 1X
Ett par spelare återkommer i hemmalaget efter skador. Sunderland har viktige Cattermole skadad. Jag tror på minst en poäng för hemmalaget och kör på 1X här.
3 Burnley-Wigan 1X2
Burnley har blivit lite väl stor favorit här. Ett annat tecken än etta rensar ordentligt bland raderna. Jag kör på helgardering.
4 Hull-Portsmouth 1X2
Lurigt bottenmöte. Pompey har sett något förbättrat ut senaste tiden och kanske kan man ta poäng här. Hulls rekordvärvning Jimmy Bullard kanske startar efter lång tids frånvaro. Alla tecken behövs.
5 Tottenham-Stoke 1
Defoe är avstängd men ersätts av långe Crouch och matchbilden kommer nog passa honom. Dessutom är viktige Wilson Palacios tillbaka från start. Robert Huth är avstängd i bortalaget.
6 Coventry-West Brom 2
WBA har agerat ojämt senaste tiden men är i grunden klasser bättre än hemmalaget. Jag chansar med tvåa.
7 Crystal P-Nottingham 1X
Svår match. Nottingham har fem raka segrar men nu saknar man sin bästemålskytt. Jag chansar på att man tar max en pinne i dag och kör på 1X.
8 Preston-Middlesbrough X2
Ännu en svårbedömd match. Boro känns lite hetare, X2 får det bli.
9 Barnsley-Bristol C 1
Barnsley har spelat upp sig på slutet. Jag tror på ny seger i dag och spikar ettan.
10 Newcastle-Doncaster 1X M
Newcastle är stor favoriter här men Doncaster är svårforcerade och spelar ofta oavgjort (8 kryss på 13 matcher). Jag tar med krysset på systemet.
11 Peterborough-Scunthorpe 1
Nykomlingsmöte. Jag tror att hemmalaget tar årets andra seger. Bortalagets bäste målskytt Gary Hooper missar eventuellt matchen.
12 Plymouth-Ipswich 2
Viktigt bottenmöte i championship. Jag tror på Ipswich här och lämnar tvåan ogarderad.
13 Sheffield U-Cardiff 1X2
Hemmalaget har många skadade och Cardiff lite ojämna. 1X2 får det bli.

Topptipset ser ut så här: 1, 1X, X2, X2, 1, 2, X och X2.

Lycka till!

Inga kommentarer: