TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 31 januari 2010

Geordies Europatips

Geordie är med oss denna vecka också. Tidigare spel har haft bra resultat och nu får vi hoppas på storkovan. Kör hårt!
**********************************************************************************

1.Arsenal-Manchester U 1X
Svårtippad match där jag tror på att det kan bli ganska målsnålt.. bägge lagen vill vinna, och jag tror att Arsenal, i kraft av hemmaplan, kan dra det längsta strået i stacken med en viss chans till ett kryss. 1X blir mitt tips..

2.Cagliari-Fiorentina 1X
Cagliari har en kanonform hemma på Sardinien, brukar vara riktigt taggade mot storlag.. 1X

3.Juventus-Lazio 1 2
Båda lagen har bedrövlig form, förlust för Juve senast hemma mot Roma 1-2 och för Lazio 1-1 hemma mot chievo svårtippad match som jag chansar på 1 2

4.Parma-Inter 2
Inter imponerade stort i derbyt mot Milan förra helgen, här saknar man viktiga Lucio och Sneijder men vad gör det? Parma duktiga hemma men mot starka Inter har man tyvärr ingen chans.2:a

5.Atletico Madrid-Malaga 1
Atl.Madrid har inlett det nya året bra.. trots förlust senast i derbyt mot Getafe, Malaga gör det också bra i ligan men i kväll räcker man tyvärr inte till.. 1:a

6.Sevilla-Valencia 1 2

Här har vi två lag som gör det kanonbra i ligan, Sevilla som får tillbaka viktiga spelare har en stor möjlighet att vinna, men varnar samtidigt för Valencia.. 1 2

7. Villarreal-Osasuna 1
Villarreal inledde föregående hemmamatch starkt med att avgöra tidigt med tre snabba match, tror att det håller i sig då dem e mycket starka hemma.. säker etta!

8.Xerez-Mallorca X2
Xerez är mycket bleka, dålig form så väl på bortaplan som på hemmaplan, möter ett Mallorca som inte får till det alls borta, men här tror jag att det vänder.. X2 blir mitt tips.

9.Getafe-Racing Santander 1X

Getafe dominerade derbyt senast mot Atl. Madrid, urstarka på hemmaplan möter Santander som svarat för två sämre insatser i föregående matcher men här tror jag att dem kan knipa en poäng av Getafe.. 1X blir tipset

10.Tenerife-Zaragoza 1X
Jag har underskattat Tenerife som spelade mycket bra i förra hemmamatchen mot Valencia
(0-0), har kapacitet att ta dem flesta poäng på hemmaplan, men här vinner dem mot ett oinspirerat Zaragoza, varnar dock för ett kryss. 1X

11.Valladolid-Almeria 2
Valladolid har dålig form, likaså Almeria, svårtippad match jag chansar på en tvåa då Almeria imponerade mot Sevilla borta senast, var värda att få minst en poäng..

12.Catania -Udinese 1 X
Catania brukar göra det bra hemma på Sicilien, inte många lag som går hem med full pott och det händer även i dag. Udinese vann imponerande borta mot Milan i cupen, men här blir det max ett poäng. 1X.
13. Milan-Livorno 1
Vilade flera nyckelspelare mot Udinese senast, är otroligt revanschsugna efter derbymatchen. Här är det inget snack, nu blir det seger! Livorno är usla på bortaplan och detta är en säker etta!

Lycka till gott folk!
//Geordie

Inga kommentarer: