TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 25 januari 2010

Trion som vill förinta West Ham

Man grundades 1895 som Thames Ironworks F.C och bytte namn fem år senare till dagens West Ham. I hela 106 år har klubben spelat på Boleyn Ground i östra London.
Snart kan allting endast vara historia.
De nya ägarna i David Sullivan och David Gold vill ha förändringar. Dessa förändringar har de beslutat att deras knähund Karren Brady skall se till att få i kraft.
Utan att tänka på historia, anor och traditioner så sätter sig fröken Brady ned och skissar på klubbens framtid. Målet är att år 2012 ha flyttat in på den nybyggda Olympiastadion och då bytt namn till West Ham Olympic.
Jag blev stum, apatisk och oerhört paff då jag läste nyheten. Den Moderna Fotbollen i ett nötskal. Jag hoppades först på att det hela skulle vara ett skämt men så är det inte. Karren Brady är överförtjust i sitt projekt och skriver i The Sun om att hon älskar hela konceptet. Jag har svårt att se majoriteten av fotbollssupportrarna i östra London dela hennes känslor. Jag gör det definitivt inte. Hon och hennes två chefer lekte runt i samma tankebanor under trions tid i Birmingham. Det blev inte finess i den klubben förrän den såldes. Nu är det West Ham som får dras med tre klåpare som råkar sitta på kapital som inte West Ham kunde säga nej till. Med en Vice VD som Karren Brady så kan det bara gå åt helvete för West Ham. Sanna mina ord.

Inga kommentarer: