TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 23 januari 2010

Tippa med TLC

Förra veckan blev det 11 rätt och hela 81 kronor tillbaka från SS. Denna vecka finns det matcher från FA cupen, Pl, Championship och League One på kupongen och jag tycker det ser lurigt ut.

1 Tottenham-Leeds 1
Tror knappast Leeds skräller en gång till. Tottenham brukar göra bra ifrån sig i cupspelet. Etta.
2 Aston Villa-Brighton 1
Även om hemmalaget vilar en del spelare ska det vara stor klasskillnad mellan lagen. Säker etta.
3 Bolton-Sheffield U 1X
Manager Coyle har inlett med två raka förluster i Bolton. Tror på bättring här och att formstarka United som bäst fixar omspel.
4 Everton-Birmingham 1
Everton börjar nå upp till sin egentliga potential efter en tung höst. Formstarka Birmingham är på väg mot sin första förlust på mycket länge. Jag chansar och lämnar ettan ogarderad.
5 Portsmouth-Sunderland X2 M
Sunderland förnedrades förra veckan på Stamford Bridge och jag tar för givet att man visar upp ett bättre spel här. Minst omspel ska man klara mot Portsmouth som har enorma problem på alla fronter.
6 Southampton-Ipswich 1X
Southampton är starka hemma och vill visa att man egentligen hör hemma i en högre division. Jag tror på en skräll här men garderar då gästerna har bra form och ofta spelar oavgjort.
7 West Brom-Newcastle 1X
WBA såg lite hetare ut i förra veckans möte mellan de två. Gästerna prioriterar nog ligaspelet. 1X får det bli.
8 Wolves-Crystal P 1X2
Wolves har det tungt nu. Stor risk att man går på en ny nit mot ojämna Palace. Jag helgarderar.
9 Manchester U-Hull 1
Stor klasskillnad mellan lagen. Bombsäker etta.
10 Blackpool-Watford 1X2
Blackpool är starka hemma men jag har en känsla att gästerna kan överraska efter en tung period. Jag kör på 1X2.
11 Middlesbrough-Swansea 1X2
Fortsatt tungt för Strachan i Boro. Man agerar väldigt ojämnt, man kan slå alla lag men också förlora mot alla. Swansea är svårspelade, kryssar ofta och förlorar ytterst sällan. Jag helgarderar.
12 Sheffield W-Peterborough 1
Två raka segrar under nye managern. Jag tror på tredje raka och att man lämnar nedflyttningsplatserna. Etta.
13 Bristol R-Hartlepool 1
Rovers är hemmastarka men en aning ojämna. Jag tror dock att man har det som krävs för tre poäng och kör på etta.

Topptipset: 1 1 1X 1 X2 X2 1X och 1.

Lycka till alla tippare!

Inga kommentarer: