TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 30 januari 2010

Tippa med TLC

Förra veckan blev det 10 rätt. Helt okej men det kunde blivit bättre om mina skrällar Crystal P och Watford hållit sina ledningar matchen ut.......
Denna veckas rad ser svår ut, jag chansar en del och hoppas på fin fin utdelning.

1 Liverpool-Bolton 1
Normalt sett stor klasskillnad mellan lagen. Hemmalaget behöver tre poäng i kampen om fjärde platsen. Jag tror man gör det som behövs och lämnar ettan ogarderad.
2 Birmingham-Tottenham X2
Birminghams långa svit utan förlust bröts i veckan och kanske är man på ner formmässigt. Procenten på Tottenham lockar, X2 får det bli.
3 Fulham-Aston Villa 1X2
Svår match mellan två lag som verkar ha tappat formen. Alla tecken får det bli.
4 Hull-Wolves 1X2
Ytterligare en svår match. Viktigt bottenmöte. Jag ser Wolves som det bättre laget men väljer att helgardera matchen.
5 West Ham-Blackburn 1
Viktige Cole tillbaka i hemmalaget. Dessutom stort behov av poäng. Liten chansning men jag tror man tar en ytterst välbehövlig vinst.
6 Wigan-Everton 2
Everton verkar vara på gång. Jag tror man vinner borta mot ett ojämnt Wigan.
7 Watford-Swansea X2
Tror på minst en poäng för gästerna här. Man är välorganiserade, svårspelade och förlorar nästan aldrig. X2 får det bli.
8 West Brom-Sheffield U 1X
Tror på WBA här men tycker de är en aning överstreckade (70%) och väljer därför att ta med krysset på systemet.
9 Cardiff-Doncaster 1
Hemmalaget ser heta ut för dagen. Jag tror på seger mot Doncaster. Etta.
10 Coventry-Blackpool 1X2
Svårtippad match. Jag helgarderar.
11 Middlesbrough-Bristol C 1
Boro fortsätter underprestera men jag har känsla av att riktigt övertygande vinst kommer vilken match som helst. Kanske redan i dag, jag kör på etta.
12 Reading-Barnsley 1
Reading visar fina takter i FA cupen. Dags att visa lite kvalité i ligan också. Gästerna verkar ha tappat formen så det kanske är dags i dag. Etta.
13 Sheffield W-Plymouth 1X M
Sheff W har ryckt upp sig på slutet men Plymouth har tagit poäng de fem senaste gångerna på Hillsborough och gör det kanske igen. 1X får det bli.

Topptipset: 1 X2 X2 X2 1 2 X2 och 1.

Inga kommentarer: