TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 16 januari 2010

Tippa med TLC

Efter några bortkastade veckor med massor av lottade matcher ser det nu ut som alla matcher kommer att spelas precis som de ska.
I dag litar jag på att kupongens tre största favoriter ska göra sitt och jag har även en stark känsla för kaosklubben QPR.

1 Blackburn-Fulham 1X
Fulham har en del skador och tar de flesta av sina poäng hemma. Jag tror att Blackburn plockar minst en poäng. 1X får det bli.
2 Chelsea-Sunderland 1
Hemmalaget saknar några av sina viktigaste spelare men jag tror man tar formsvaga Sunderland ändå. Säker etta.
3 Manchester U-Burnley 1
Usel form och dessutom har managern lämnat laget. Jobbig vår väntar. United vill ha revansch för förlusten i höstas och kommer vara heltaggade. Spel mot ett mål tror jag på. Säker etta.
4 Portsmouth-Birmingham X2 M
Pompey har 4 spelare borta för att spela AM och höstens bäste spelare O´Hara har återvänt till Tottenham. Birmingham har grym form och tar minst en poäng i en match som passar dem.
5 Tottenham-Hull 1
Tottenham klasser bättre än motståndet. Ska man hålla sig kvar i toppen måste man vinna såna här matcher. Målrikt och tre enkla poäng till Spurs tror jag på.
6 Wolves-Wigan 1X
Jag tror på Wolves här men garderar pga hemmalagets oförmåga att göra mål. Wigan har förstärkt försvaret med Caldwell från Celtic. Jag kör på 1X.
7 Blackpool-Queens PR X2
Fortsatt strul i QPR, managern har fått sparken efter bara fem matcher. Laget är dock kompetent och kan slå alla en bra dag. Tror på en sån i dag men jag fegar lite och kör på X2.
8 Sheffield U-Middlesbrough 1
Fin form hos hemmalaget. Forsatt tungt för Boro. Jag lämnar ettan ogarderad.
9 Doncaster-Watford 1X2
Bra form hos Doncaster. Gästerna har lånat fansens favorit Helguson resten av säsongen. Jag chansar lite och väljer att helgardera.
10 Ipswich-Coventry 1
Ipswich visar fin form och är på god väg att lämna bottenträsket. Trots bra form hos gästerna tror jag inte man räcker till. Etta.
11 Nottingham-Reading 1
Här tror jag Reading får en reaktion efter den fina insatsen i FA cupen. Jag tror på rätt enkel seger för ligans just nu bästa lag.
12 Scunthorpe-Cardiff 1X2
Svår tippad match mellan två formsvaga lag. Helgardering får det bli.
13 Swansea-Leicester 1X2
Ytterligare en svår match mellan två svårspelade lag. Jag kör på 1X2.

Topptipset: 1X 1 1 X2 1 1X X2 och 1

Lycka till!

Inga kommentarer: