TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 15 januari 2010

Än är inte botten nådd!

Ytterligare en pinsam insats av Liverpool, förlust hemma mot Reading i omspelet med 1-2. Att påstå att Reading dominerade matchen som vissa medier gjort är direkt felaktigt men de backade hem, krympte ytorna och var livsfarliga i kontringarna och skapade fler målchanser än ett mycket svagt Liverpool och segern var inte helt orättvis.
Om LFC haft lite flyt med domsluten hade det kanske sätt annorlunda ut, en solklar hands i Readings straffområde missas av domartrion med ca 5 minuter kvar och där kunde Liverpool kanske ha avgjort matchen. Istället får gästerna en mycket billig straff på tilläggstid och det blir förlängning och det känns typiskt att det händer ett lag som spelar under sin förmåga och har en del oflyt.
All min respekt till Reading för en utomordentlig insats. Det är väldigt lätt att glömma att även de har gått igenom en väldigt tung period. Strul med det ekonomiska och en mycket sämre position i ligan än vad de hade väntat sig.

Utöver förlusten åkte hemmalaget även på tre blytunga skador:
Fernando Torres knä ca 6 veckor
Steven Gerrard sträckning i låret minst 2 veckor
Yossi Benayoun brutet revben 3-4 veckor

Jag har tidigare varit av den bestämda åsikten att man inte skall byta manager men nu efter ytterligare ett fiasko kanske även jag får inse att Rafael Benitez inte kan få ut mer ur detta laget.
Martin O´Neill som gjort ett utmärkt jobb i Aston Villa skulle jag helst se som ny manager. Även Guus Hiddink eller Jose Mourinho tror jag skulle kunna få ordning på laget. Återstår att se vad som händer men jag är helt övertygad om att ledningen i Liverpool nu börjar kolla runt efter ersättare även om man aldrig skulle erkänna det utåt.

Inga kommentarer: