TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 10 januari 2010

TLC anser att...

Det råder smaklöshet i fotbollsvärlden. Fotbollsklubbar som får sina tröjor besudlade av tröjtillverkare som inte fattat vilken bransch man skall arbeta i. Det som Admiral byggde upp för 30 år sedan har förvaltats på ett bra sätt av märken som Adidas, Umbro, Puma och Nike . Kvalité, snyggt och stiligt.
På senare år har man fått konkurrens av tillverkare som Fila, Lotto, Diadora, Le Coq Sportif, Kappa och i viss mån Lonsdale och Reebok. Företag som vet vad det handlar om.
Sedan finns det dem som inte fattat poängen överhuvudtaget,

Wigan, Chester, Doncaster, Gillingham, Yeovil och Cambridge har samma problem.
Man har samma tillverkare av matchställ i leverantören Vandanel. Att dessa klubbar överhuvudtaget lyckas sälja slut sina lager av replicatröjor är ett mirakel. Vandanels produkter är förmodligen de mest anskrämliga i fotbollsvärlden. Frågar ni mig så hade jag aldrig accepterat att sätta det klubbemblem som ligger mig varmast om hjärtat på en produkt från den leverantören.

4 kommentarer:

Ola sa...

Vilket föranleder undetecknad att fråga vilket lag som har det snyggaste stället (borta/hemma) den här säsongen?

Langham sa...

Snyggast säsongen 09/10 är enligt mig Chelseas bredrandiga bortaställ.Mörkblå,mörkgrå och gult.
Adidas gör oftast topp-kvalité produkter.

Y3 sa...

humm, mäåte lägga mig i möed att säga burnleys retro design inte är fy skam detta året.. trots reklamen på magen s har dem fått till en ganska clean och stilren suit i år! För övrigt så hååller jag utan tvekan med att CFC har ett bra borta kit!

//Y3

Y3 sa...

my fokking god vad det där var svårt att skriva, well.. ni fattar nog texten ändå!
sorry!