TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 20 februari 2010

Geordies Europatips

1. Aston Villa-Burnley 1
Villa är mycket svårslaget lag samtidigt som Burnley är urusla på bortaplan. Detta fixar Villa. Säker etta!

2. Fulham-Birmingham 1X
Fulham har hittat formen, senast 3-0 mot Burnley. Birmingham är utvilat och kan störa Fulham på Craven Cottage. Här har man en god chans till en pinne men inte mer än så. 1X

3. Manchester City-Liverpool 1X
Svårtippad match då jag tycker City har sviktat i form den senaste tiden. Något även Liverpool har gjort. Kan den här matchen sluta med ett kryss? Jag tror det, men lägger även till en etta då City gör det bra hemma.1X

4. Wigan-Tottenham 1 2
Spurs har problem med sitt bortaspel, men nån gång skall det väl lossna för dem? Wigan brukar vara bra hemma på DW stadium. Kan bli en målrik tillställning där nåt av lagen vinner.. 1 2 blir mitt tips.

5. Almeria-Atletico Madrid 1
Almeria är ett lag som alltid krigar i 90 min och är ett mycket svårslaget lag. Här vinner dem.
Atletico Madrid kan vara ett slitet lag. Etta blir mitt tips

6. Malaga-Espanyol 1X
Malaga är ett formstarkt lag med endast en förlust på senaste 13 matcherna! Här får dom mitt tips men jag lägger till ett kryss då dem är ineffektiva framåt, majoriteten av matcherna har nämligen slutat med ett kryss. 1X

7.Osasuna-Valladolid 1
Trots förlusten mot Sevilla så är Osasuna inne i en bra trend. Valladolid gör sällan bra ifrån sig på bortaplan.. Säker etta!

8. Real Madrid-Villarreal 1
Att möta Madrid på Santiago Bernabeu är ingen lätt uppgift, inte många lag som får med sig en poäng därifrån och tyvärr inte nu heller.Detta fixar Real Madrid. Säker etta!

9. Zaragoza-Sporting Gijon 1X
Zaragoza får tillbaka viktiga spelare som kan hjälpa dem att behålla den duktiga trend som dem har. Vill varna lite för Gijon som gör det bra mot större lag. 1X

10. Bari-Milan X2
Milans form har varit upp och ner den senaste tiden. Mötte Man Utd i veckan. De rödsvarta förlorade men spelmässigt såg det bra ut. Bari, som är urstarka hemma i syditalien, har goda möjligheter att plocka en poäng vilket jag tror och hoppas att dem kan göra. Lägger till tvåan då Milan ska vara bättre. X2 blir mitt tips..

11.Bologna-Juventus X2
Bologna gör det bra i ligan och framför allt hemma på Renato dall´ara stadion. Möter här ett Juventus som lyckats komma ur den dåliga form som suttit i den senaste tiden. Detta kan bli en nytändning för Turinlaget. Jag tror man vinner här men varnar för att Bologna kan ta en pinne. X2

12.Fiorentina-Livorno 1
Fiorentina har bra form i Serie A medan Livorno har uselt bortaspel. Detta fixar Florens stolthet. Säker etta!

13. Roma-Catania 1
Roma har kalasform och spelet funkar otroligt bra med eller utan Totti. Då självförtroendet är på topp så vinner Roma. Säker etta!

Inga kommentarer: