TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 13 februari 2010

Tippa med TLC

Förra veckan blev det 9 rätt. Som vanligt vek West Ham ner sig mot sämre motstånd och Man City visade återigen att man har en bra bit kvar till toppen. Mest nöjd får jag väl vara med att jag hade med tvåan på Crystal P.
Denna veckas rad ser både riktigt klurig och favoritbetonad ut, med en salig blandning av matcher från FA cupen, championship och League One.
Jag tror först och främst på skrällar i FA cupmatcherna och att Englands strullag nummer ett kan ta en ytterst välbehövlig seger.

1 Derby-Birmingham 1X2
Svårtippad FA cupmatch. Derby visar fin form och kanske kan överraska Birmingham som visat lite sämre form på slutet.
2 Reading-West Brom 1X2
Reading har tre raka segrar i ligan och har tidigare slagit ut Liverpool & Burnley i FA cupen. WBA har fin form men jag har känslan av att ligaspelet prioriteras först. Alla tecken.
3 Barnsley-Plymouth 1
Barnsley har spelat upp sig sedan managerbytet. Jag tror man gör det som behövs för ännu en vinst.
4 Coventry-Queens PR 1 2
Hemmalaget slog topplaget Nottingham senast och visar hyfsad form. QPR är helt under isen men man är i grund och botten ett bättre lag. 2:an är bara streckad på drygt 15% av kupongerna och rensar fint.
5 Doncaster-Nottingham 1X2
Båda lagen har visat sämre form på slutet. Forest har tre raka förluster på bortplan. Kanske går man på en ny mina här, jag lockas främst av procenten på 1 & X men tar med alla tecken.
6 Leicester-Scunthorpe 1
Hemmalaget saknar sin bäste målskytt Matty Fryatt men jag tror ändå man tar en ny tre poängare. Säker etta.
7 Middlesbrough-Peterborough 1
Boro känns kraftigt på gång. Jag tror på säker seger mot ett av seriens sämre lag. Etta.
8 Sheffield U-Bristol C 1
Lite tyngre för United senaste tiden men jag tror det är dagens för en ny seger nu. Liten chansning kanske men jag lämnar ettan ogarderad.
9 Brighton-Norwich 2
Norwich förlorade sist men det tror jag bara var ett tillfälligt bakslag. Normalt sett stor klasskillnad mellan lagen. Säker tvåa.
10 Carlisle-MK Dons 1 2
Hemmalaget kanske är lite sega efter straffavgörandet mot Leeds i veckan. MK Dons har många skadade men vinner rätt ofta på bortaplan. Chansar lite och nöjer mig med 1 2.
11 Huddersfield-Swindon 1X M
Huddersfield är riktigt starka hemma (10 vinster 5 oavgjorda & O förluster hittills) men gästerna Swindon är inte så pjåkiga och har hyfsad chans till poäng. 1X kör jag på.
12 Oldham-Walsall 1X
Svår bedömd match mellan två ojämna lag. Jag tror på hemma fördelen här och tippar 1X.
13 Stockport-Colchester 2
Stockport är hopplöst sist. Ska Colchester fortsätta hänga med i toppen bör man vinna en sån här match. Jag tror gästerna tar sin första bortaseger sedan boxing day, tvåa får det bli.

Topptipset: X2 1X 1 2 X 1X 1 och 1X.

Lycka till!

Inga kommentarer: