TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 27 februari 2010

Tippa med TLC

Återigen rätt bra förra veckan, 10 rätt på tipset och 7 rätt på Topptipset. Bara ett avgörande mål mellan Plymouth och Leicester saknades för att få in Topptipset för andra gången denna säsong.
Mest nöjd är jag med att jag hade säker tvåa på Derby-Swansea och att jag också hade med tvåan på Crystal P-Coventry.
Veckans rad är riktigt svår och det känns svårt att hitta några singelstreck. Det blir mao en hel del chansningar......

1 Bolton-Wolves 1X2
Båda lagen har svårt med målskyttet och är i stort behov av poäng. Helgardering får det bli.
2 Birmingham-Wigan 1X M
Svag form hos båda. Hemmalaget känns överstreckat (72%) och därför tar jag med krysset.
3 Burnley-Portsmouth 1
Har känslan av att poängavdraget var nådastöten för gästerna. Burnley har fortfarande hyfsad chans att hänga kvar och är starka hemma. Säker etta.
4 Barnsley-Blackpool 1X2
Barnsley har blivit lite av mitt skräcklag, agerar sjukt ojämnt och matcherna kan därför gå lite hur som helst. Alla tecken.
5 Coventry-Scunthorpe 1
Coventry ser lite starkare ut för dagen och jag tror bortasvaga Scunthorpe får svårt. Etta.
6 Leicester-Nottingham 1
Leicester går bra och har inte förlorat på sju matcher. Nottingham är bra men jag chansar lite här och tror att hemmalaget tar alla poäng efter en jämn och hård match.
7 Watford-Newcastle X2
Viktige Cleverley är avstängd i hemmalaget. Newcastle spelar bra men tappar ofta poäng på resande fot. X2 räcker.
8 West Brom-Derby 1
WBA ångar på i toppen. Jag tror på säker seger mot Derby som saknar viktiga duon McEveley och Commons. Säker etta.
9 Doncaster-Crystal P 1X2
Totalt kaos hos gästerna, minuspoäng, risk för nedflyttning och ev flyttar manager Warnock till rivalerna QPR under nästa vecka. Trots alla problem tror jag man har chans till poäng på Keepmoat Stadium. 1X2 får det bli.
10 Ipswich-Bristol C 1
Ipswich behöver tre poängare för att lämna nedflyttningsstriden bakom sig. Jag tror på seger i dag. Etta.
11 Middlesbrough-Queens PR 1
Boro har förlorat två raka men jag tror ändå man har stor chans till seger här och att man kan blanda sig i striden om kvalplatserna till PL. Säker etta.
12 Preston-Cardiff X2
Cardiff var inte bra sist, det och att man fick storstryk här förra säsongen talar för bättring. Jag tror på minst en poäng och kör på X2.
13 Reading-Sheffield W 1 2
Reading kan vara slitna efter alla FA cupmtcher. Lägg till dålig hemmaform och många skador och kanske går man på en nit mot bottenrivalerna Wednesday. Jag chansar här, 1 2 får det bli.

Topptipset: 1X 1 1 1X 1 1X X2 och 1.

Lycka till!

Inga kommentarer: