TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 20 februari 2010

Tippa med TLC

Återigen 11 rätt förra veckan. Med lite mer flyt hade det blivit riktigt bra, både Barnsley och Colchester ledde sina matcher och skrällarna jag varnade för i FA cupmatcherna var också nära att gå in. Lite surt att vara så nära.
Denna vecka tror jag på poäng för samtliga bottenlag i championship och att ligans mest svårspelade och välorganiserade lag tar en trea på bortaplan trots en motståndare med fin form.

1 Wolves-Chelsea 2
Trots att Chelsea saknar en hel hög viktiga spelare tror jag på seger. De är skickliga på att göra det som behövs och jag lämnar tvåan ogarderad.
2 Arsenal-Sunderland 1
Sunderlands form är urusel och trots en del skador hos hemmalaget har jag svårt att tro på annat än seger för hemmalaget. Säker etta.
3 West Ham-Hull 1
West Ham har skärpt till sig på slutet och här tror jag på ytterligare tre poäng mot bortasvaga Hull. Etta.
4 Blackpool-Reading 1 2
Hemmalaget är ett av ligans mest underskattade lag och väldigt starka på hemmaplan. Reading har spelat upp sig på slutet och jag chansar och tar med tvåan på systemet.
5 Derby-Swansea 2
Derby har spelat bra på slutet men jag har en känsla av att ett av ligans mest svårslagna lag får maximal utdelning i dag efter att ha haft lite otur de senaste matcherna. Jag chansar här och kör på tvåa.
6 Nottingham-Middlesbrough 1X2
Svårtippad match. Boro verkar vara på uppgång medan hemmalaget har spelat lite sämre senaste tiden. Alla tecken.
7 Peterborough-Sheffield U X2
LOTTAS: 13 av 16 bollar innehåller X eller 2:a.
8 Plymouth-Leicester 1 2
Plymouth är i stort behov av tre poäng. Kommer troligtvis gå för seger här och öppnar sig då för en hel del kontringar. 1 2 passar bra.
9 Cardiff-Barnsley 1
Cardiff fortsätter gå bra. Jag tror på ny seger i dag och återkomsten av Stephen McPhail efter lång frånvaro stärker laget ytterligare. Säker etta.
10 Crystal P-Coventry 1X2
Hemmalaget saknar ev viktige Ambrose här. Jag lockas av procenten på gästerna och tar med alla tecken.
11 Newcastle-Preston 1
Newcastle går som tåget och inget kan hindra deras återkomst till PL. Säker etta.
12 Queens PR-Doncaster 1X2
QPR har hamnat riktigt nära nedflyttningsplatserna och behöver poäng. Jag tar med samtliga tecken för säkerhets skull.
13 Sheffield W-Ipswich 1X M
Hemmalaget har vunnit tre av fyra senaste. Jag tror på nya poäng i dag men tar med krysset med tanke på att gästerna spelar oavgjort väldigt ofta.

Topptipset: 2 1 1 12 X2 1X X2 och 12.

Lycka till!

Inga kommentarer: