TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 15 oktober 2011

Inför Liverpool-Manchester U

Då var det dags, mindre än 30 minuter kvar till avspark. Båda lagen har nästintill skadefria trupper att välja i från.

I Liverpool startar Steven Gerrard för första gången på mer än sex månader och precis som jag trodde startar Luis Suarez ensam på topp i en 4-2-3-1 uppställning.

United ställer upp på liknande sätt men startelvan förvånar mig, både Rooney, Nani och Hernandez sägs starta på bänken. Väldigt konstigt tycker jag....

Över 38 omgångar är jag övertygad om att Liverpool inte rubbar Manchester U men i enskilda matcher som den här tror jag att Liverpools segerchanser är mycket goda.

Blir jag tvungen att tippa så får det bli 2-1 till Liverpool. Stewart Downing gör 1-0 tidigt, Giggs kvitterar med halvtimmen kvar innan Luis Suarez avgör med ca 10 minuter kvar.

Dags att inta TV soffan!!!

Inga kommentarer: