TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 29 oktober 2011

Tippa med TLC

Raden var klar förra veckan men strul med datorn gjorde tyvärr att jag inte kunde publicera den. Lite surt och jag ber om ursäkt för det.
Dagens rad kommer ge finfin utdelning tror jag. Få riktiga favoriter och massor av lag som kan vinna eller ta poäng till låg streckprocent.
Först och främst tror jag på Nottingham, vidare tror jag att både Fulham & Reading tar poäng och Doncaster tar en mycket välbehövlig trea.
***
1 Manchester C-Wolves 1
City går fram som en ångvält och fullständigt kör över ALLT motstånd. Wolves form är inte bra och defensiven har varit katastrofal (mer än 2 insläppta i sex raka matcher). Säker etta.
***
2 Norwich-Blackburn 1
Norwich imponerar på mig. Man bjuder upp ordentligt även mot de stora lagen. Viktig match i dag mot en förväntad bottenkonkurrent. Blackburns form är usel och managern ryker nog när som helst. Jag tror att hemmalaget fixar det här. Etta.
***
3 Sunderland-Aston Villa 1
Jag har en känsla av att Sunderland är på g och att spelet stämmer allt bättre. Svårspelade Villa har förlorat två raka och spelar ofta väl fegt på bortaplan. Jag tror att Sunderland tar alla poäng i en tät och jämn match. Etta.
***
4 Swansea-Bolton 1
Swansea slarvade bort två poäng sist och kommer vara riktigt taggade i dagens match. Dessutom är man riktigt starka hemma. Bolton förlorade på nytt sist och självförtroendet är kört i botten. Jag tror på hemmalaget och kör ettan ogarderad.
***
5 Wigan-Fulham x2
Wigan såg förbättrat ut sist men det blev ändå förlust. Nu jagar man säsongens andra trea men jag tror man riskerar att gå bort sig mot stabila och kontringsskickliga Fulham. Jag chansar lite och nöjer mig med x2.
**'
6 Millwall-Ipswich 1x2
Viktig seger för Millwall sist. Kanske är man på väg uppåt efter en tung period. Ipswich agerar mycket ojämnt men kan slå alla lag då spelet stämmer. Jag helgarderar.
***
7 Southampton-Middlesbrough 1x M
Toppmatch i championship. Hemmalaget imponerar och har fortfarande inte tappat poäng hemma. Boro har en del problem i offensiven men är superstabila bakåt och jag skulle inte bli minsta förvånad om de tar poäng nere på S:t Mary´s. 1x känns bra.
***
8 West Ham-Leicester 1x2
West Ham har ligans bästa trupp men nu är man hårt drabbat av skador. Dessutom tappar man en hel del onödiga poäng. Leicester har underpresterat och efter 0-3 senast fick Svennis sparken. Här kan man spela helt utan press och det passar nog laget bra. Jag tror man kan chocka ett övermodigt hemmalag, alla tecken får det bli.
***
9 Birmingham-Brighton 1x2
Fin form hos hemmalaget, fyra raka i ligan och dessutom två raka i Europa. Det hårda matchandet kan dock slita på truppen och en motgång är inte långt borta. Gästerna har haft en tung period (7 raka utan seger) men kan vara på g igen. Man har förstärkt laget med Harper, Jara och senast Billy Paynter från Leeds och detta bör ge fler poäng framöver. Jag chansar och tar med alla tecken.
***
10 Crystal P-Reading x2
Palace är säsongens stora positiva överraskning hittills men nu saknas ev viktige Ambrose. Jag ser dock Reading som ett minst lika bra lag och att poängchansen är mycket god. Dessutom har man bra statistik borta mot Palace, poäng i sex raka matcher. Jag kör på x2 men hoppas på tvåan streckad till enbart 21%.
***
11 Doncaster-Coventry 1
Viktig match i botten mellan två lag med svag form. Doncaster har tidigare säsonger vart starka hemma och tagit de flesta poängen där. Coventry har vart usla borta hittills och har det allmänt jobbigt. Jag tror att Doncaster visar lite av den tidigare hemmastyrkan och kör ettan ogarderad.
***
12 Nottingham-Hull 1
Forest är klart förbättrat sedan tränarbytet och precis som jag trodde innan kan man bättre än man visade tidigare. Hull har fin form men jag tror man kammar noll mot ett pånytt fött Forest. Etta.
***
13 Watford-Peterborough 1 2
Fyra raka förluster för Watford nu. Kightly spelar eventuellt och man har dessutom lånat in Nosworthy från Sunderland och Beattie från Swansea. Gästernas matcher är ofta målrika och man kryssar ytterst sällan. Jag kör på 1 2.
***
Topptipset: 1, 1, 1, 1x, x2, 1x2, 1x och 1x.
***
Trevlig helg och stort lycka till!

Inga kommentarer: