TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 25 september 2012

Insändaren: En resa i oturens tecken

Man kan ha otur och så kan man ha otur modell värre. Dagens insändare hade modell värst vad det gäller otur då han besökte London för några vintrar sedan.
***
Jag var för några år sedan med om tidernas största otur. Hade länge sett fram emot en långhelg med fotboll, publiv och shopping i London. Jag var minst sagt taggad då jag och flickvännen lämnade Sverige och Arlanda. Oturen slog in direkt. Bagaget, flickvännens , försvann på Heathrow. Efter att vi hämtat ut det och på flygplatsen. Stulet. Spårlöst väck och än idag har vi varken sett eller hört något.
Dystra miner direkt. Framme på hotellet fungerar inte elementen på rummet (det var vinter) och det gick inte att byta eftersom hotellet var fullbelagt. Fick därför sova med kläderna på. Lördagen var allt annat än munter. Flickvännen var ordentligt grinig och det skulle även jag komma att bli då jag hörde om att min match med Brentford var inställd på grund av snö och kyla. FAN. Vad gör man då? Shopping och pub istället Tog tuben till Picadilly, smet in på en restaurang för lite käk, skall betala och inser att plånboken är borta. Stulen? Tappad? Den resan sved och sög hårt. Vi pratade inte många ord med varandra den helgen. Bitterheten var total. Så här i efterhand kan jag le åt saken. Vet inte vad flickvännen tycker eftersom vi inte är tillsammans idag men jag kan svära på att hon aldrig mer lär åka till London. Her worst nightmare.

Tack för bra läsning.
Er trogna läsare;

Thomas

Inga kommentarer: