TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 13 september 2012

You've got to goal with it.


Oasis legendaren Noel Gallagher avslöjade i förra veckan att han skulle kunna tänka sig att ta på sig en tränarroll inom fotbollen. Under en intervju inför ett gig dök frågan om han trodde att han själv har vad som krävs vid sidlinjen upp."Ingen tvekan, jag hade varit en väldigt bra manager, jag är en typisk ledare."
Noel fick även frågan om han skulle ha tid med ett sådant hektiskt schema.
"Jag skulle kunna träna Burscough, jag kan se mig själv med kostym och lång rock."

Dessa kommentarer har fått supportrarna till den lilla klubben i West Lancashire att hoppas. Burscough spelar i motsvarande åttonde divisionen, Evo-Stik First Division North men Linnets manager Derek Goulding behöver nog inte vara orolig för man har öppnat bra, speciellt hemma på Victoria Park. Klubben har dock aldrig spelat högre än Confrence men hade sin stund i rampljuset 2003 när man vann FA-Trophy på Villa Park. Nu återstår det att se ifall Noel gör slag i saken, kanske när inspirationen till att skriva musik tar slut, vem vet?

Inga kommentarer: