TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 8 september 2012

Tippa med TLC

Det blev återigen 9/13 förra veckan men på Topptipset fattades bara ett segermål av Tottenham för full pott. Lite otur...
Denna vecka är det jackpot och matcherna hämtas i huvudsak från League One.
Denna vecka blir det ett gång singeltvåor, dessutom tror jag på poäng för Bournemouth och att Carlisle kan skrälla i Hartlepool.

Förra veckan: 9
Högst: 9
Lägst: 9
Snitt: 9

1 Skottland-Serbien    1x2
Klurig match. Skottarna visar alltid upp en imponerande vilja och attityd speciellt på hemmamatcherna. Nu har man fått en hel del återbud pga skador. Serbien är kanske ett bättre lag på pappret men senaste kvalet var inget vidare. Jag helgarderar.
2 Brentford-Colchester    1
Har en känsla av att hemmalaget är på väg uppåt i form, 5-1 mot Crewe och senast 2-2 borta mot Walsall talar för det. Colchester har kryssat tre av fyra än så länge och är svårslagna men jag tror det blir jobbigt på Griffin Park. Etta.
3 Bury-Preston    2
Två lag som startat trögt men gästernas senaste match (4-1 mot Swindon) indikerar att det finns en del kvalité i laget. Man siktar på att gå upp och detta kan vara en vändning, jag kör tvåan ogarderad.
4 Crewe-Tranmere    x2
Upp och ner för Crewe spelmässigt medan gästerna imponerat så här långt. x2 känns helt rätt.
5 Doncaster-Oldham    1
LOTTAS. 12 av 16 är ettor dvs 75%. Ettan just nu streckad till 66%. Kör ettan ogarderad.
6 Hartlepool-Carlisle    1  2
Två lag som startat med lite blandade insatser. Båda kommer nog hålla till i mitten. Hemmalaget saknar sin förste målvakt Rafferty. Öppen match, jag kör på 1  2.
7 Notts Co-Shrewsbury    1x
Hemmalaget kom tillbaka snabbt efter den snöpliga förlust mot Walsall och slog tillbaka Bury med 2-0 senast. Bra lag som kommer hålla till på övre halvan. Shrews är nykomlingar men på tok för bra för bottenstriden. Hygglig poängchans här, 1x känns bra.
8 Scunthorpe-Sheffield U    1x2
Scunthorpe har noll poäng och 1-11 i målskillnad. Det kan med andra ord bara bli bättre. United satsar mot championship och har fått en hygglig start. Dock har man av tradition svårt borta mot Scunthorpe, bara en seger på nio matcher. Alla tecken får det bli.
9 Swindon-Leyton Orient    1x2
Bra start av Swindon, bla hemmasegrar mot starka Crawley & MK Dons.Orient har noll poäng och har precis som förra året startat svagt. Då jobbade man sig upp till en mittenplacering och jag tror på samma scenario denna säsong. Allt talar för hemmalaget här men i jakten på de stora pengarna chansar jag och tar med alla tecken.
10 Walsall-MK Dons    2
Klurig match. Walsall är ojämna men kan ta poäng mot alla lag. Gästerna siktar på championship och har oberäknelige Bullard i laget. Lagkapten Lewington återvänder efter avstängning. Jag ser gästerna som ett bättre lag dessutom har man vunnit de två sista möterna + att procenten på tipset lockar. Tvåa.
11 Yeovil-Bournemouth    x2    M
Hemmalaget har övertygat så här långt och ligger tvåa. Jag är dock övertygad om att laget kommer falla tillbaka ju längre serien går. Gästterna har inte fått det att funka riktigt men i grund och botten är de ett bättre lag som kommer tillhöra toppen. Jag ger gästerna minst 55% chans att ta poäng och med tanke på hur strecken sitter just nu, etta 57% kryss 24% tvåa 19% så känns x2 helt givet som spel.
12 Northampton-AFC Wimbledon    1
Båda lagen har släppt in en hel del mål så här långt. Northampton är enligt mig ett bättre lag medans gästerna från London kommer få kämpa för att hänga kvar. Etta.
13 Port Vale-Rotherham    2
Toppmöte i L2. Helt öppen match. Rotherham kan bättre och jag lockas av tvåan (streckad till 28%) Med lite tur fixar man det här, chansar ordentligt och kör tvåan ogarderad.

Topptipset: 1x, 1x2, 2, 2, 1, 1 2, 1x och x2.

Förra veckan: 7
Högst: 7
Lägst: 5
Snitt: 6

Trevlig lördag alla tippare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får gratulera till en 11:a om jag räknat rätt.....Impad av resonemanget om Bournemouth..!!
Själv fick jag bara 8, men med en mycket blygsammare insats...
Hade dock Walsall.....
Handen på hjärtat om du inte hade kollat in hur andra tippat match 13 , hade du haft 12 då ?

/Peter

Huckerby sa...

Tjena Peter!

Tack så mycket. Systemet jag kör är reducerat med 12 rätts garanti, R-3-3-24 med en extra halvgardering kostar 48 sek.
I går föll det väl ut, 1 x 11 rätt och 1 x 10 rätt blev det, totalt hela 316 spänn.

Riktigt nöjd att Bornemouth gick in men också att Carlisle och vrålchansningen Leyton Orient gick in.

Jag kollar aldrig hur andra tippar, jag kollar form, tabell, skador & avstängningar och bland drar till med något som ingen tror på typ tvåan på Orient igår...

När det gäller match 13 följde jag helt min känsla, den säger att Rotherham kan bättre och att segerchansen var hygglig trots att tvåan var lågt streckad.
Så nej det hade inte blivit 12...

Ha det fint!

//H