TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 22 september 2012

Tippa med TLC

Ett självmål i 86:e minuten av Birminghams spanske mittback Pablo Ibanez gjorde att det bara blev 12 rätt förra veckan. Lite surt men det hade nog vart värre om utdelningen var högre.
Svår rad denna vecka och troligtvis mycket bättre utdelning.
Nu tror jag att Southampton tar säsongens första poäng, att Burnley kan skrälla på Pride Park och att Fulham får med sig en poäng från DW Stadium.

Senast: 12
Högst: 12
Lägst: 9
Snitt: 10

1 Chelsea-Stoke    1
Bra start av Chelsea. CL i veckan men truppen är bred. Stoke har fyra raka kryss men brukar ha förbannat svårt på Stamford Bridge. Jag spikar ettan.
2 Southampton-Aston Villa    1x
Katastrofalt försvarsspel gjorde att Saints blev förnedrade sist och starten med fyra raka förluster sätter stor press på manager och spelare. Motståndarna Villa vann visserligen sist men har också fått en jobbig start. Här tror jag att ett taggat hemmalag fokuserar på försvarsspelet och tar säsongens första poäng. 1x känns bäst.
3 West Brom-Reading    1x    M
WBA förlorade sist men spelade större delen av matchen med 10 man. Ingen större fara med formen tror jag. Odemwingie avstängd. Reading var urusla mot Spurs och jag förväntar mig att man backar hem och försöker kriga till sig en poäng här. Större poängchans än vad tipparna tror. 1x får det bli.
4 West Ham-Sunderland    1x2
Bra start av hemmalaget. Dessvärre är Andy Carroll fortfarande skadad. Gästerna är inte så pjåkiga men brukar agera svagt på bortaplan. Kanske dags för en sällsynt bortaseger? Alla tecken får det bli.
5 Wigan-Fulham    x
Wigan räckte som väntat inte till mot United men här är chansen till poäng större. Fulham är som vanligt svaga borta men man har tagit poäng här sex raka säsonger varav fem av dem har slutat med X. Jag chansar och kör krysset ogarderat.
6 Crystal P-Cardiff    1
Palace har fått ordning på grejerna, sju poäng på tre senaste och dessutom har man stärkt upp försvaret med rutinerade Gabbidon. Även gästerna har fin form men tar sina flesta poäng hemma. Lite avbräck i anfallet, Maynard skadad och Earnshaw utlånad. Jag chansar lite och spikar ettan som enbart är streckad till 29%.
7 Derby-Burnley    1  2
Två lag som startat sisådär. Hemmalaget har åtta poäng och gästerna sex efter sex spelade matcher. Derby har tagit sju av dessa hemma medans gästerna ännu inte tagit någon borta. Dags för trendbrott kanske? Burnley har två raka segrar på Pride Park så tvåan (streckad till 14%) måste med på kupongen. 1 2 får det bli.
8 Ipswich-Charlton    x
Två lag med svag form. Min känsla säger mig att båda lagen är nöjda med en poäng. Chansar igen och nöjer mig med krysset.
9 Leeds-Nottingham    1x2
Klurig match mellan två lag som sikar mot toppen. Hemmalaget har en del offensiva avbräck. Forest har förlustnollan intakt och bra chans till nya poäng. Jag helgarderar.
10 Millwall-Brighton    1
Klurig match. Två raka förluster för hemmalaget men offensiven förstärkt med Wood från WBA: Brighton har fyra raka segrar och har imponerat så här långt. Millwall har dock en förmåga att höja sig mot "bättre" lag och jag hoppas att det blir så i dag. Jag spikar ettan.
11 Sheffield W-Bolton    1x2
Sheff W har tappat efter en bra start. Bolton har svårt att leva upp till favoritskapet. Klurig match, det får bli 1x2.
12 Watford-Bristol C    1  2
Svårt för Zola att få ihop ett lag av alla inlånade spelare. Jag är dock säker på att man kommer blixtra till lite då och då. City har en vass offensiv och kanske kan man spela bort ett oorganiserat hemmalag. 1  2 känns helt rätt.
13 Syrianska-Örebro    1
ÖSK är i det närmsta avhängt, åtta poäng upp till kval. Även om man vann sist så är formen usel. Tror man kammar noll i Södertälje. Etta.

Topptipset:1, 1x, 1, 1x, 1x, 1x, 1 och 1x2.

Senast: 8
Högst: 8
Lägst: 5
Snitt: 6,6

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att se 2 säkra X....!

Lycka till..!!!

//Peter

Huckerby sa...

Det var ingen höjdare med två singelkryss :)

Ettan på Crystal P och tvåan på Burnley var däremot riktiga höjdare :)