TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 23 augusti 2011

Supersub Baldock

Sam Baldock
League One
MK Dons anfallare Sam Baldock går en spännande och ljus framtid tillmötes. Efter helgens hattrick i 6-2-vinsten mot Chesterfield så har spekulationerna om ett klubbyte tagit fart. Större klubbar har visat intresse och mest surr har det varit från West Hams sida. En övergång skulle i dagsläget ligga på runt två miljoner pund. Peterborough var under sommaren nära ett avtal med spelaren, lade upp 1,2 miljoner pund men affären sprack då spelaren och Peterborough inte kunde enas. Det var då. Nu är Baldock superhet. Den 22-årige anfallaren som blev den förste att ta sig upp från klubbens akademi och till seniorlaget debuterade i februari 2007 i en match mot Mansfield och har sedan dess gjort 33 mål på 102 matcher för MK Dons. 34 matcher av dessa har Baldock varit inhoppare i. En ny supersub i engelsk fotboll kan därmed ta klivet upp på den stora scenen.

Baldock själv tonar ner spekulationen och ryktena och säger till BBC Three Counties att "Jag koncentrerar mig 100% på min vardag i MK Dons. Visst, West Ham är en stor klubb och Sam Allardyce är en fantastisk manager. Jag är smickrad över intresset men tills vidare så ger jag järnet i MK Dons." Sam Baldock visar upp en lojal sida i en klubb som står för allting som finns i den moderna fotbollen. Krädd till en sådan grabb. TLC önskar honom lycka till i karriären. Den lär inte fortsätta länge till i MK Dons. Det är en sak som är säker.

Inga kommentarer: