TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 27 augusti 2011

Tippa med TLC

Förra veckan var inget vidare, bara sju rätt. Det blev sju rätt på Topptipset också, bara Everton fattades....
Även denna vecka domineras av championshipmatcher och på nytt finns det chans till riktigt bra utdelning. Dessutom tillkommer en del extra pengar eftersom det inte fanns någon med 13 rätt förra veckan.
Jag kör med singelkryss, ett par singeltvåor och ännu fler 1 2:or i jakten på 13 rätt......

1 Blackburn-Everton 2
Ingen bra start för Blackburn och säsongen kan bli jobbig för de blåvita. Ev saknas viktige Ryan Nelsen. Everton var inte bra i sin premiär men har ett rätt bra lag. Arteta, Fellaini och Saha kan starta. Jag chansar och kör tvåan ogarderad.
2 Chelsea-Norwich 1
Hemmalaget bör ta tre poäng i såna här matcher om man ska vara med i toppen. Norwich har inlett piggt men jag tror att Chelsea är numret för stort för nykomlingarna. Säker etta.
3 Swansea-Sunderland x
Två lag som har svårt med målskyttet. Mycket vilja hos hemmalaget men udden framåt saknas. Sunderland är stabila men saknar en riktig spjutspets. Jag chansar på kryss.
4 Kalmar FF-ifk gbg 2
KFF:s hemmaform har varit sämre på slutet. Jag har en känsla av att gästerna är lite på g och dessutom har man bra statistik i Kalmar. Jag spikar tvåan.
5 Crystal P-Blackpool 1 2
Hemmalaget har startat starkt och nu har man dessutom fått tillbaka viktige Murray. Även Blackpool får tillbaka spelare efter skador och sjukdomar. Jag tror på en öppen och händelserik match och nöjer mig med 1 2.
6 Hull-Reading 1x2
Två lag som kan bättre än de visat hittills. Hulls offensiv ser bättre ut eftersom Adebola och Mclean är tillbaka. Reading har förstärkt sitt försvar med Kaspars Gorkss från QPR. Öppen match, jag helgarderar.
7 Leicester-Southampton 1x2
Hemmalaget har inte motsvarat de höga förväntningarna och blir det inte bättring snart får nog Svennis se sig om efter ett nytt jobb. Gästerna har startat med fyra raka segrar och kan spela helt utan press. Kanske dags för ännu en seger? Jag tar med alla tecken.
8 Portsmouth-Cardiff x2 M
Pompey hoppas att veteranerna Hreidarsson och Dailly kan spela. Gästerna har en vass offensiv kan få spela på ett sätt som passar dem perfekt. Jag tror på en match i gästernas smak och nöjer mig med x2.
9 Brighton-Peterborough 1x2
Två nykomlingar som startat bra. Jag räknar med en målrik match och helgarderar.
10 Derby-Burnley 1 2
Derby har startat över förväntatan med fyra raka segrar men har en del skador och första förlusten är inte långt borta. Burnley har startat lite sämre men i grund och botten är skillnaden mellan klubbarna inte speciellt stor. Jag hoppas på en skräll och tar med tvåan (streckad till 16%) på kupongen.
11 Ipswich-Leeds 1 2
Ipswich har tre raka förluster och blev fullständigt förnedrade av Peterborough senast. Nu har man förstärkt laget med Sonko, Murphy och Bullard. Jag räknar med bättre takter i dag. Leeds har spelat bra på slutet och kanske kan de kontra bort ett pressat hemmalag. Jag kör på 1 2.
12 Middlesbrough-Coventry 1
Boro har startat säsongen på ett bra sätt. Coventry har kris både på plan och vid sidan om. Om inte Boro faller tillbaka i förra säsongens synder så tar man det här. Jag spikar ettan.
13 Millwall-Barnsley 1
Millwall fick stryk sist i en tät och jämn match. Hemma är man dock mycket starka. Barnsley hade rejält med flyt sist och tog säsongens första seger. Nu tror jag att hemmastarka Millwall blir för svåra. Etta.

Topptipset: x2, 1, x2, 2, 1 2, 1 2, 1x2 och 2.

TRevlig helg alla tippare!

Inga kommentarer: