TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 25 augusti 2011

Ungdomsrevolt i Chelsea

Oriol Romeu (left), Chelsea manager Andre Villas-Boas and Romelu Lukaku (right)
Chelsea föryngrar på alla fronter. Klubbens nya manager, 33-årige Andre Villas-Boas presenterar här sina färska nyförvärv i den defensiva spanska mittfältaren Oriol Romeu, 20 år, och den belgiske landslagsanfallaren, 18-årige Romelu Lukaku.
Romeu som även kan spela mittback kan bli ersättaren till John Terry då denne lägger skorna på Stamford Bridge-hyllan. Lukaku ser sig redan som mantelövertagaren från 33-årige Drogba. Ödmjukt är det dock. Till BBC Sport säger han idag; "Jag har platsen bredvid Drogba i omklädningsrummet och jag kommer att lyssna på varenda råd jag får av honom. Han är en utmärkt spelare som jag ser upp till. Det är även Anelka och Torres. Dessa kommer få mig att bli bättre." Bra har redan Lukakus karriär varit så här långt. I Anderlecht har det blivit 41 mål på 98 matcher. Andre Villas-Boas ungdomliga tänk har inte lockat unga spelare från Spanien, där Juan Mata värvades från igår, och andra platser i Europa. Det har även gjort att klubben får en nyprägel. En välbehövlig sådan.

Inga kommentarer: