TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 20 augusti 2011

Tippa med TLC

Säsongens första omgång gav 9 rätt på tipset och 6 rätt på Topptipset. Inte så illa med tanke på att raden var rätt svår.
Även denna vecka ser svår ut och utdelningen kan bli riktigt bra igen. Majoriteten av matcherna hämtas från championship och det är just nu en liga där alla slår alla.
Jag tror att Coventry och Burnley tar säsongens första segrar, att Brighton tappar poäng och att Stoke kan få med sig alla poängen från Carrow Road.

1 Malmö FF-GAIS 1x
MFF fick ordentligt med stryk i onsdags och har ett jobbigt läge inför returen. Här behöver man tre poäng för att närma sig toppen. GAIS är bra men vinner inte jätteofta på bortaplan och jag tror på max en pinne i dag. 1x räcker.
2 Aston Villa-Blackburn 1
Skaplig premiär av Villa. Nu förväntar jag mig mer fart framåt och att man går för tre poäng. Blackburn kan få tillbaka båda sin ordinarie mittbackar men jag tror att man får det svårt ändå. Etta.
3 Everton-Queens PR 1
Everton har haft en ful ovana att inleda säsongen dåligt. QPR gick på en mina i första matchen och kommer garanterat spela tightare här. Jag tror att Everton inleder med en seger, etta.
4 Norwich-Stoke 1x2
Hemmalaget fick en poäng sist tack vare en hel del tur. Jag håller fast vid att säsongen kommer bli jobbig men här har man skaplig chans. Stoke spelade i Europa så sent som i torsdags kväll och kan vara lite slitna efter resan. Alla tecken.
5 Swansea-Wigan 1x2
Viktig match mellan två lag som förväntas att slåss i botten. Swansea kommer vara rejält taggade men jag har en känsla av att de mer rutinerade gästerna kan förstöra festen. 1x2.
6 Burnley-Cardiff 1
Jobbig start för Burnley. Nyförvärvet Hines kan debutera. Cardiff har haft stor omsättning på spelare och det kan ta ett tag innan allt funkar. Jag chansar här och lämnar ettan ogarderad.
7 Nottingham-Leicester 1x
Precis som Everton har Forest en ful ovana att starta dåligt. Det var viktigt att vinna sist och anfallet är förstärkt ytterligare med Miller från WBA. Svennis Leicester har två raka förluster och det kan bli en tredje här. Max en pinne tror jag på, 1x.
8 Southampton-Millwall 1x
Saints har inlett återkomsten strålande med tre raka segrar. Millwall är också obesegrade och är precis som alltid stabila och svårspelade. Hemmalaget har blivit för stora favoriter (streckade till 65%) och krysset som rensar ordentligt måste vara med på systemet.
9 Brighton-Blackpool 1x2
Även Brighton har startat över förväntan. Här har jag dock en känsla av att ett övermodigt hemmalag kan tappa poäng eller rent av förlora mot ojämna och oberäkneliga Blackpool. Liten chansning men jag helgarderar.
10 Bristol C-Portsmouth 1
Starkt att slå Leicester sist och kanske är City på rätt väg. Pompey är också enormt ojämna och det är svårt att veta var man har dem. Jag tror att City kämpar ner gästerna och kör på etta.
11 Coventry-Watford 1
Kris hos Coventry, tre raka förluster och massor av skador. Watford imponerar inte heller och tappade viktiga duon Buckley och Graham under sommaren. Ytterligare en chansning, jag lämnar ettan ogarderad.
12 Hull-Crystal P 1
Hull kan bättre än man visat hittills och bör kunna slåss runt play off strecket. Gästerna har vunnit två raka hemma men har en del skador (bl.a Ambrose och Murray) och kommer få det svårt. Etta.
13 Reading-Barnsley 1x M
Hyfsat start av Reading trots en del tunga spelarförluster. Barnsley har bara en pinne än så länge och kommer fokusera på defensiven. Jag tror mycket på hemmalaget här men man har blivit för stora favoriter hos SS och därför tar jag med krysset.

Topptipset: 1, 1, 1, 1x2, 1x, 1x, 1x och 1x.

Trevlig lördag alla tippare!

Inga kommentarer: