TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 11 juni 2012

Garry Cook ångrar sina grodor.

Manchester City's före detta "chief executive" Garry Cook träder nu för första gången fram efter att han självmant avgått från posten i september 2011, detta tack vare en rad pinsamma uttalanden. Det hela kulminerade när email ofentligjordes som Cook skall ha skickat till Nedum Onouha's cancersjuka mor, mailen skall ha gjort narr av situationen och Cook själv menade vid tillfället att hans konto blivit hackat men efter en intern utredning avgick han självmant.
"Jag kände att fansen skämdes över mig, jag blev en hackkyckling och det kändes som om saker handlade mer och mer om mig än om klubben" berättar Cook.
"Det är inte rättvist mot supportrarna och de förtjänar bättre än så."
 
Mr Cooks största groda under sin tid i Manchester City var dock när han bjöd in legendaren Uwe Rösler i Manchester Uniteds hall of fame, ett oförlåtligt misstag och relationen med supportrarna reparerades egentligen aldrig efter det.
"Jag ångrar djupt att jag gjorde dessa misstang men jag tror också att om man inte gör misstag försöker man inte tillräckligt. Manchester City's supportrar har nog ett och annat att säga om det, att Gary Cook var en mycket bra business man tvekar nog ingen på men hans fotbollskunskaper var minst sagt begränsade.

Inga kommentarer: