TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 29 juni 2012

Time to say goodbye

Stuart Pearce valde Micah Richards, Craig Bellamy samt Ryan Giggs som sina tre överåriga spelare, i den trupp som spelar för Storbritannien i OS, i sommar.
Inga konstigheter där, rent fotbollsmässigt. Men med David Beckham utelämnad från truppen finns det förstås en annan aspekt: den om ett avslut på en karriär, en kröning, en Beckham som fick "sin" sista turnering.

Tänkte jag. Men ändrade mig snart. För helt ärligt tror jag inte, och uppenbarligen heller inte Pearce, att Beckham skulle ha bidragit med så mycket. Fotbollsmässigt, då. Som ledare, symbol och ikon, no doubt. Men då tänkte jag att såpass rakryggad kan väl Pearce ändå vara att han faktiskt förklarar skälen.

Men så tänkte jag om igen. Ge Beckham den värdiga avslutningen han bör få. Alltså som en slags os-ambassadör eller möjligen som en del i Pearces ledarstab. I de rollerna tror jag att Beckham gör sig bäst. Numer.

Sedan att det kommer kännas konstigt, ja fel rent av, att se Storbritannien(!) spela fotboll. Det får vi behandla senare. När jag sitter på bättre uppkoppling än vad X2000 kan erbjuda. Och med ett bekvämare tangentbord än iphonens. 

D-day genom Langham

Inga kommentarer: