TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 18 juni 2012

Watford får Italienska ägare?

Watford är nästa klubb som ryktas få nya ägare, detta så snart som inom 48 timmar. Klubbens nuvarande ägare, Laurence Bassini menar dock att han inte kan kan bekräfta detta än.
"Jag kan inte garantera att klubben säljs för jag vet inte om pengarna finns från köparens sida".
Mannen som i så fall skall ta över styret på Vicarage Road är Giampaolo Pozzo, han har sedan 1986 ägt Udinese och så sent som för tre år sedan köpte han spanska La Liga klubben Granada.
Anledningen till att familjen Pozzo skall vara intresserade av Hornets skall bero på att de varit mäkta imponerade med klubbens ungdoms akademi.

Bassini fick Championship-laget att prestera över förväntan förra säsongen men trots detta har hans tid i klubben inte varit en dans på rosor, Bassini är sällan intresserad av att tala med media och det öppna bråket med förre detta ordföranden Graham Taylor gjorde honom till en kontroversiell figur inom engelsk fotboll. Bassini avslutar:
"Jag har ägt klubben i 14 månader och under denna tiden har jag knappt hunnit träffa min dotter på helgerna, jag vill spendera så mycket tid som möjligt med henne och hennes intresse för fotboll är lika med noll så det är skälet till att jag är villig att sälja klubben."

Inga kommentarer: