TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 19 februari 2009

Kvinnor förstår det här med tips.Eller?

Hur gör man för att få in 13 rätt på Stryktipset?
Den tanken har jag haft sedan första gången jag fyllde i en tretton matchers rad.

Vad krävs för att man skall bli den lyckliga miljonären?
Tur? Skicklighet?
Eller bara en jävla massa flax?

Min fru kan vara rätt duktig på detta med att tippa. Inte för att hon är vidare insatt i tabeller och resultat, utan istället för att hon tippar med känsla och kvinnlig intuition.

Är en match bombsäker, exempelvis Manchester United hemma mot Swansea i FA-Cupen, så kan hon tippa på Swansea just på grund av namnets skull. "Det är ett gulligt namn" kan man få till svar då man ifrågasätter hennes idiotiska tippning. Att sedan United hade besegrat Swansea i 9 matcher av 10 är en helt annan femma.

Här går hon även på vilka städer,vilka lag hon känner igen och vilka tröjfärger lagen har.
Då man själv likt en slav under tabellen med full koll på statistik,bortasegrar,avstängda spelare och allt annat som anses vara nödvändigt, endast efter 90 minuter kan få ihop 9 rätt så kan hon lite lätt, utan att ha tippat, säga "vad var det jag sa, Crystal Palace vann. Ett kristall palats är ju faktiskt finnare än en svart pool (Blackpool)
Humor och ironi? Båda delarna.
Då en sådan tipsrad slår igenom, för det lär den väl någon gång göra, då skall jag skatta mig lycklig för hennes så kallade intuition. Förmodligen lär det väl inte hända under min livstid.

Inga kommentarer: