TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 21 september 2011

Två hem i ett

Spencer Larham in his flat in the grounds of Wisbech Town FC
Du stressar hem från jobbet, duschar, käkar och skyndar sedan iväg till arenan för match. Ni kan den obligatoriska veckomatchproceduren. Det problemet har inte Spencer Larham. Han bor nämligen vägg i vägg men sitt lags arena. Cambridgeshirebon Larham har stött det lokala amatörlaget Wisbech Town kontinuerligt i 16 år. En match de senaste åtta åren har han missat. När en ombyggd lokal blev ett rum och kokvrå med utsikt över insläpp och plan blev ledig på arenan tvekade han inte en sekund. "Arenan har ju alltid varit mitt andra hem så detta känns helt naturligt för mig" säger han idag till BBC New Cambridgeshire. Den ombygda lokalen som blivit lägenhet var först tänkt att bli ett kontor för en arenavakt men så blev det aldrig. "Folk tycker att jag är konstig och knäpp som gjort detta boendeval men det är ju sådan jag är. Jag är en inbten supportr" fortsätter han. TLC skrattar. Originellt på snudd till idiotiskt? Nä, ett boende behöver alla. Kan man då kombinera det med ett intresse så är det ju det ultimata.

Inga kommentarer: