TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 24 september 2011

Tippa med TLC

10 rätt och 31 spänn tillbaka blev det sist. Tvåorna på Hull och Watford satt dessutom och det var ju trevligt.
I dag tror jag på poäng för Doncaster, att Liverpool tar en komfortabel trea och att underpresterande Reading vinner på Ricoh Arena.
***
1 Arsenal-Bolton 1
Katastrofalt försvarsspel sänkte Arsenal sist och jag antar att Wenger fokuserat på det under veckan. Rosicky, Ramsey och Sagna kan återkomma efter skador. Bolton har det jobbigt, svag form och fyra raka förluster. Klasnic avstängd. Jag spikar ettan.
2 Chelsea-Swansea 1
Chelsea hade en hel del oflyt i toppmötet mot Man U och kunde lika gärna vunnit. Swansea spräckte målnollan senast men nu är motståndet av annan kaliber. Säker etta.
3 Liverpool-Wolverhampton 1
Hemmalaget hade extremt oflyt mot Stoke och fick 0-4 i arslet sist mot Tottenham. Räkna med ett supertaggat Liverpool i dag. Wolves har tappat efter en fin start och kommer få det jobbigt. Etta.
4 Newcastle-Blackburn 1x2
Fin start av Newcastle och man är fortfarande obesegrade. Blackburn blandar och ger men 4-3 mot Arsenal tyder på viss kvalité. Man har dessutom fem raka segrar på S:t James Park. Alla tecken.
5 West Brom-Fulham 1x
Tung start för WBA. Laget kan dock bättre och mot kroniskt bortasvaga Fulham bör det bli minst en poäng. 1x känns fint.
6 Wigan-Tottenham 2
Uppehållet och Parker och Adebayors inträde i laget har lyft Spurs. Wigan går mot en jobbig säsong och saknar viktige Rodallega. Jag spikar tvåan.
7 Burnley-Southampton 1x2
Två lag med helt olika formkurvor. Burnley har bara vunnit en match men brukar vara svårslagna på Turf Moor. Gästerna har vunnit sex av sju så här långt men jag har en känsla av att en motgång inte är långt borta. Jag helgarderar.
8 Portsmouth-Blackpool 1
Pompeys trupp är tunn men startelvan är hygglig och man kan bättre. Viktige Lawrence återkommer efter avstängning. Bra form hos gästerna men jag tror man kammar noll här. Jag chansar lite och kör ettan ogarderad.
9 Bristol C-Hull 1x2
Svårtippad match. Hemmalaget har inte nått upp i normal klass och pressen på laget är stor. Hull har fått ordning på spelet och har tre raka segrar men brukar ha svårt på Ashton Gate. 1x2 får det bli.
10 Coventry-Reading 2
Två lag som startat svagt. Coventry kommer nog få kämpa i botten denna säsong men jag är övertygad om att Reading kan mycket bättre. Man har gott om kvalité i laget och matchbilden passar nog gästerna perfekt. Jag spikar tvåan.
11 Derby-Millwall 1 2
Streckfördelningen känns lite skev då jag ser dessa två lag som helt jämnbördiga. Starkt av Derby att slå Forest sist och man gjorde det trots än man mindre i 85 minuter. Förstemålvakten Fielding är avstängd. Millwall är svårspelade och kan slå alla lag. Jag kör på 1 2 men hoppas på tvåan som är streckad till enbart 15%.
12 Doncaster-Crystal P 1x
Hemmalaget som startat svagt har bytt manager. Dessutom återkommer viktige Sharp efter skada och man har lånat in väldige Parkin från Cardiff. Ojämna Palace har startat bättre än väntat men här tror jag på max en poäng. 1x känns fint.
13 West Ham-Peterborough 1x M
Stabil start för West Ham men det har blivit ett par onödiga poängtapp i säsongsinledningen. Gästerna har också startat bra men tar få poäng på bortaplan. 1x känns bra.
***
Topptipset: 1x, 1, 1, 1x2, 1x, 2, x2 och 1x.
***
Trevlig helg!

Inga kommentarer: