TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 30 september 2011

Tippa med TLC

12/13 på Stryktipset och 8/8 på Topptipset förra veckan men dessvärre hade hela Sverige det också så utdelningen blev usel. Ska det bli lite pengar måste någon eller några av de som är streckade över 65% förlora/tappa poäng......
En hel del klara favoriter denna vecka, jag tar rygg på vissa och garderar andra......
****
1 Blackburn-Manchester C 2
Många försvarare skadade i hemmalaget. Dann, Salgado, Nelsen och Givet missar alla matchen. Kan City skaka av sig strulet kring Tevez har man bra segerchans. Jag tror man gör det och spikar tvåan.
2 Aston Villa-Wigan 1
Bara en seger hittills och på tok för många kryss för Villa. Wigan har bra siffror på Villa Park men jag tror ändå att Villa med Bent & Heskey åter tar säsongens andra seger. Etta.
3 Manchester U-Norwich 1
United imponerar och även om man roterar lite i laget ska gästerna kamma noll. Norwich får betala för hemmalagets slarv mot Basel i veckan. Bombsäker etta.
4 Sunderland-West Brom 1x M
Två lag som haft problem med offensiven. Sunderland har sett bättre ut på slutet och jag tror på minst en poäng. WBA får vänta på säsongens andra seger. 1x.
5 Wolverhampton-Newcastle 1x
Wolves har en tung period bakom sig men spelet i andra halvlek sist mot Liverpool såg riktigt bra ut. Newcastle går bra men har överpresterat och första förlusten är inte långt borta. Jag chansar och nöjer mig med 1x.
6 AIK-GAIS 1x2
Jämn match att vänta. Två lag som jagar europaplatser. Hemmalagets förstemålvakt Turina avstängd. GAIS har varit ojämna på slutet och brukar ha svårt i Solna men i morgon har man med sig ett rejältbortafölje och det stärker laget. Alla tecken.
7 Crystal P-West Ham 2
Derby. Gästerna har slarvat bort en del poäng hemma men bortaspelet har varit klockrent. Normalt sett är det klasskillnad mellan lagen. Jag spikar tvåan.
8 Reading-Middlesbrough 1x2
Svår match. Hemmalaget är på uppgång efter en tung start. Boro är täta bakåt och förlustnollan fortfarande intakt. Jag helgarderar.
9 Barnsley-Coventry 1x
Fem raka kryss för hemmalaget. Coventrys form på väg upp. Jag tror mycket på hemmalaget trots allt men krysset måste med på systemet. 1x kör jag på.
10 Hull-Cardiff 1x2
Två lag med fin form. Har en känsla av att det kan gå hur som helst. Alla tecken.
11 Ipswich-Brighton 1
Allt bättre spel hos hemmalaget och här startar man troligtvis med samma elva för fjärde matchen i rad. Brighton är på väg ner efter sin utmärkta start och jag tror man får det svårt här. Etta.
12 Leeds-Portsmouth 1
Leeds gör många mål och är starka hemma. Pompey hade flyt senast och saknar nu viktige Mokoena. Jag spikar ettan.
13 Southampton-Watford 1 2
Hemmalaget leder fortfarande championship trots förlust i veckan och agerar fortsatt med stort självförtroende. Watford är ojämna men har fortfarande inte förlorat borta. Ettan ska med men i jakten på de stora pengarna tar jag även med tvåan.
****
Topptipset: x2, 1, 1, 1x, 1x2, 1x, 2 och 1x.
****
Trevlig helg!

Inga kommentarer: