TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 26 december 2011

Tippa med TLC

Först och främst vill jag tacka Langham för hjälpen med kommentarerna på förra veckans rad. Jag hann bara skriva två matcher innan datorn bröt ihop helt.....
Förra veckan var ingen höjdare men jag är nöjd att jag hade med tvåorna på Burnley & Reading och att singelettan på Doncaster satt.
Denna vecka är det jackpot, 11 miljoner extra att spela om. Omgången ser favoritbetonad ut och jag tror att någon av Liverpool, Arsenal eller Man U måste tappa poäng eller förlora för att utdelningen ska bli riktigt bra.
Jag fortsätter som tidigare att gardera ett par av de största favoriterna, Liverpool, Man City och Reading blir det denna vecka. Vidare har jag en känsla som säger att Bolton vinner och att det äntligen lossnar för krisdrabbade Nottingham Forest.
1 Liverpool-Blackburn 1x M
Återigen en frusterande match för Liverpool sist, trots en hel del chanser blev det bara 0-0 mot Wigan. Försvarsspelet fungerar utmärkt men det sista flytet framför mål saknas, bla har man haft 18 träffar i trävirket hittills under säsongen. Blackburn förlorade bottenmatchen mot Bolton och ligger nu sist i pl. Dessutom har man en del skador, Dann, Nelsen, Olsson och Givet saknas och ev även målvakten Robinson. Jag tror att man får en mycket jobbig eftermiddag på Anfield men med tanke på hemmalagets oförmåga framför mål så tar jag även med krysset på systemet.
2 Arsenal-Wolverhampton 1
Spelas 27/12. Arsenal studsade tillbaka efter förlusten mot Man City och vann den svåra bortamatchen mot Villa med 2-1. Man har fortsatta skadeproblem i försvaret men det ska inte betyda allt för mycket i en match som denna. Wolves får inte riktigt till det och kommer få det jobbigt här, etta.
3 Bolton-Newcastle 1
Viktig seger för Bolton i bottenmatchen mot Blackburn. På pappret är deras lag inte så pjåkigt och man bör ligga högre upp i tabellen. Newcastle har en del skador och har inte vunnit på sex matcher. Liten chansning men jag tror hemmalaget löser det här, etta.
4 Manchester U-Wigan 1
United lekte bort Fulham sist och trots en del skador flyter spelet på. Man har otroligt statistik mot Wigan och som jag ser det finns det inget som stoppar hemmalaget. Säker etta.
5 Sunderland-Everton 1x
Två segrar på tre matcher sedan Martin O´Neill tog över Black Cats. Gästerna tog en viktig seger sist men har inte nått upp tillförväntad nivå. Trots att gästerna har bra statistik här så tror jag mest på hemmalaget, 1x får det bli.
6 West Brom-Manchester C 1x2
WBA har två raka segrar och har avancerat uppåt i tabellen. City imponerar enormt och avfärdade Stoke utan problem i förra matchen. Finns väl egentligen inget som talar för hemmalaget men någongång kommer även City gå på en nit. Jag chansar och tar med alla tecken.
7 Coventry-Bristol C X
Viktig match i bottenstriden. Coventry spelar med stort hjärta men har svårt att få till det. City är nog mest intresserad av att hålla avståndet neråt och jag tror det här kan bli en tillknäppt historia. Jag chansar och kör krysset ogarderat.
8 Middlesbrough-Hull 1x2
Starkt av Boro att slå Cardiff senast. och formen är god. Gästerna Hull har också fin form (fyra raka segrar) och är ytterst svår slagna. Skulle inte bli förvånad om Hull får med sig alla poängen hem. Alla tecken.
9 Barnsley-Blackpool 1 2
Här förväntar jag mig en öppen match med många mål. Ett par skadade i varje lag. Jag kör på 1 2.
10 Burnley-Doncaster 1 2
Bra form hos Burnley, fyra vinster på fem senaste. Hemmaspelet är dock inget vidare, bara tre segrar på elva matcher. Gästerna har vaknat till liv och ev förstärks man av Chimbonda och Diouf i dag. Burnley är med all rätt stora favoriter men tvåan (streckad till 16%) tilltalar mig. 1 2 får det bli.
11 Leicester-Ipswich 1
Leicester når inte upp till förväntad nivå totalt sätt men hemmaspelet har varit bra. Mills återkommer efter avstängning. Gästerna har vunnit två raka efter sju raka förluster men jag tror ändå man får åka hem utan poäng. Etta.
12 Nottingham-Peterborough 1
Fem matcher utan seger och mål för Forest och pressen är stor på nye managern Cotterill. Laget är dock hyfsat och någongång måste det lossna. Kanske redan i dag mot ett naivt spelande Peterborough? Jag chansar och kör ettan ogarderad.
13 Reading-Brighton 1x2
Reading har visat sig från sin bästa sida på slutet, imponerande segrar mot både West Ham & Leeds. Jag tycker dock att man blivit för stor favorit, ettan streckad till 64%. Brighton är inte alls pjåkiga och strecken på krysset (23%) och tvåan (13%) lockar mig. Jag helgarderar.
Topptipset: 1x, 1, 1x2, 1, 1x, 2, 1x och 1x.
Önskar er alla en fortsatt trevlig jul. Vi syns igen på nyårsafton!

Inga kommentarer: