TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 1 september 2012

Tippa med TLC

Förra veckan förvandlades 11 rätt till 9 rätt tack vare två sena pling. Oflyt. Annars var det väl bara tvåan på Wigan streckad till under 20% som förgyllde dagen.
Dagens rad ser på förhand helt omöjlig ut, nästintill omöjligt att hitta spikar och utdelningen kommer garanterat bli riktigt bra.
Oavsett så ska raden lämnas in och denna gång blir det lite fler chansningar än vanligt, ett par singelkryss och ett gäng 1 2:or.

Förra veckan: 9
Högst: 9
Lägst: 9
Snitt: 9

1 Swansea-Sunderland    1x2
Grym start för hemmalaget, två raka och åtta gjorda mål. Man har dock mött två mycket generösa motståndarlag så de resultaten ger jag inte alltför stor betydelse. Gästerna är inte så pjåkiga och deessutom har man förstärkt med Fletcher från Wolves och Johnson från Man C. Jag är väldigt inne på x och 2 här men eftersom Sunderlands bortaspel inte är det bästa så får det bli 1x2.
2 Tottenham-Norwich    1
Jobbig start för Spurs. AVB:s taktik funkar inte fullt ut. Många nya spelare. Norwich kommer kämpa på nedre halvan men har värvat klokt och kommer ta de poäng som behövs. Här ska det dock vara klasskillnad, etta.
3 West Brom-Everton    1x2
Två lag som startat över förväntan. Svårtippat. Jag helgarderar.
4 Wigan-Stoke    x
Lurig match. Wigan har tappat en del offensiv kraft när Moses såldes. Viktige Alcaraz avstängd. Stoke har förstärkt med Adam och Nzonzi. Har en känsla av att båda lagen är nöjda med en poäng, dessutom har tre av fyra senaste matcherna på DW Stadium slutat oavgjort. Jag chansar och kör krysset ogarderat.
5 Barnsley-Bristol C    1  2
Tung start för Barnsley men man är starka hemma. City har två raka segrar och åtta gjorda mål. Öppet, målrikt och att något av lagen tar alla poäng tror jag på. 1 2 får det bli.
6 Burnley-Brighton    1  2
Burnley är ytterligare ett lag som tar sina flesta poäng hemma, i premiären blev det fö seger mot topptippade Bolton. Brighton är starka och siktar på PL. Chansen till seger är större än vad tipparna tror. 1 2 känns helt rätt.
7 Crystal P-Sheffield W    1x2
Tung start för hemmalaget. Nu har man fått in några nya spelare och dessutom är några tidigare skadade spelare friska. Sheff W har imponerat hittills och har lånat in Bothroyd från QPR. Klurig match, alla tecken.
8 Derby-Watford    1
Starkt av Derby att ta poäng borta mot Wolves. Watford känns svårbedömda, deras nyförvärv kommer mestadels från ägarnas andra klubbar Granada och Udinese. Tycker att hemmalaget känns som det mer samspelta laget och det gör att jag tror att de löser detta. Etta.
9 Hull-Bolton    x
Två lag som kommer hänga med i toppen. Båda har förstärkt laget i slutet av transferfönstret. Hull är försvarsstarka och matcherna är oftast målsnåla. Bolton har mer kvalité framåt men jag tror man är nöjda med en poäng. x får det bli.
10 Ipswich-Huddersfield    x2
Ipswich förnedrades sist och jag tar för givet att spelet är bättre än sist. Hudds har sålt sin skyttekung Rhodes men jag tycker laget är hyggligt ändå. Bättre poängchans än vad tipparna tror, jag kör på x2.
11 Leeds-Blackburn    1  2
Båda siktar på PL. Leeds har hög klass på startelvan men truppen är tunn. Gästerna har köpt och sålt en del och det gör de lite svårbedömda. 1  2 känns hel rätt.
12 Nottingham-Charlton    1
Bra start för Forest. Dessutom har man förstärkt laget ytterligare. Charlton har också startat bra men jag tror att man får det svårt här och att säsongens första förlust kommer i dag. Etta
13 Malmö FF-Mjällby    1
MFF har sålt Ranegie och tappar ev även Daniel Larsson. Wilton F är avstängd. Mjällby är mycket upp och ner och bortaspelet är rätt svagt. Trots avbräcken så fixar MFF det här. Etta.

Topptipset: x2, 1, 1x, 1x2, 1 2, 1 2, 1 och 1.

Förra veckan: 6
Högst: 6
Lägst: 5
Snitt: 5,5

Lycka till alla tippare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt intressant att läsa!!
Jag har tippat i hela mitt medvedna liv ,men jag har svårt för 1 2 garderingar.....
Vet inte vad det är , kan inte ni/du som tippar så förklara för mej...!!
Själv så blir det ofta/alltid att jag tippar dessa matcher med ett säkert x..... Jag tycker det är mer logiskt!! Som Leeds - Blackburn mu idag....Jag vet att det vart 3-3 , och att det liksom kan försvara ett 1 2 tips...Men jag kan liksom inte se det så inför matchen....
Ska säga att jag tippade x i några andra matcher som inte vart det idag....:)
Dessutom tycker jag inte att 1x2 är att tippa....Man har väl alltid en uppfattning? Eller är det samma logik som gör att jag tippar X...?

/Peter

Huckerby sa...

Tack för dina åsikter!

Jag har också svårt för 1 2:or men jag använder dem ändå ibland mest för att de flesta fotbollsmatcher faktiskt slutar med att något av lagen vinner. En annan fördel är att man aldrig är mer än 1 mål ifrån att få in en 1 2:a :)

Jag håller inte med dig när det gäller helgarderingarna, tycker att det är en viss konst att få in dem på rätt ställe. Antingen använder man dem på storfavoriter eller på matcher som är svårtippade.

2 av 3 1 2:or satt i lördags, får se hur många det blir nu på lördag :)