TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 13 januari 2013

Port Vale all the way

Tom Pope
Toppmatch och tidig seriefinal i League Two. Gillingham mot Port Vale på Prietsfields. Vinnaren skulle ta förstaplatsen. 8,392 åskådare och bra stämning. Port Vale drog det längsta strået. Seger med 2-1 innebar första segern borta mot Gillingham på 16 raka möten. Dessutom gjorde anfallaren och skyttekungen sitt 26:e mål på sin 27 ligamatch denna säsongen. Verkligen imponerande. Scouterna på läktarna tittade storögt på anfallaren och de tappade förmodligen öronen av förvåning då Pope efter matchen sa; "-Ja, jag vet att det finns ett stort intresse av mig nu. Men, jag trivs med min roll i Vale. Jag gillar läget att vara supportrarnas man och den som producerar mål. Det hade jag inte varit på bänken i Championship eller Premier League."
Oj, en kille med självinsikt. Tom Pope vet hur han charmar Port Vale. Både verbalt och fysiskt.

Inga kommentarer: