TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 22 januari 2013

O'Kane och den gäckande visselpipan

Bournemouth stod med imponerande 15 raka matcher utan förlust inför helgens drabbning med Walsall, men tack vare mittfältaren O'Kane, eller kanske snarare dennes känsliga hörsel, är nu den sviten bruten.
Cherries låg under med 2-1, då 22-åringen plötsligt plockade upp bollen - i eget straffområde!
Domaren såg naturligtvis ingen annan utväg än att följa regelboken, och blåste straff.
Walsallspelaren Will Grigg satte straffen i mål, och spikade därmed segern.

O'Kanes försvar? Han tyckte sig höra domaren blåsa frispark efter oschysst spel, och plockade upp bollen för att man snabbare skulle kunna sätta igång spelet igen.
En version som får stöd av Bournemouths tränare Eddie Howe, som lägger hela skulden på domaren Andy Davies och säger:
"-Det är helt bisarrt. Han plockade upp bollen i nästan helt god tro! Det var den mest uppenbara frispark jag någonsin varit med om. Hela arenan väntade sig en frispark. Eunan (O'Kane) hörde en "fantom-signal" och tog upp bollen. Det är en läxa för livet, och jag tror knappast han kommer göra om det. Om han tvekar kommer han nog sparka bort den istället, men om han gör det kan han ju bli varnad... Jag tror domaren hade en svårdömd match, om vi skall uttrycka oss diplomatiskt".

O'Kane själv skrev efter matchen på sin twitter att "Jag kan bara be om ursäkt för det som hände idag. Tyckte jag hörde en visselpipa och plockade upp bollen för att dom skulle sätta igång snabbare."

1 kommentar:

Anonym sa...

Tinnitus?