TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 11 januari 2013

Att bli ställd emot väggen

Everton-supportern Henry har sedan 1966 varit på varenda hemmamatch på Goodison Park tillsammans med sin fru. Två matchprogram varje gång har med åren blivit en ansenlig hög. Såpass stor att familjen i höstas inte visste vad de skulle göra av alla som i stort sett upptog hela klädkammaren. Att kasta programmen var inget alternativ. Istället så sorterade man ut dubbletterna En i varje hög skulle snart bli flera högar. När man var klara så bestämde familjen sig. Makens alla exemplar sattes in i en bokhylla hemma i trerummaren i stadsdelen Fairfield. Hustruns exemplar då? Jo, dessa tapetserade man om hela huset med. Sida för sida. Hustrun sade till lokaltidningen; "-Mina väninnor tror inte att jag är klok. Jag har funderat på det och har kommit fram till att jag har blivit som jag umgåtts de senaste årtiondena." 
Det är lätt att bli hemmablind. Konsten att kompromissa på bästa möjliga sätt ger alternativ familjelycka.

Tipstack till Jonas

Inga kommentarer: