TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 13 januari 2013

Owls bröt svår svit

Hull City var obesegrade de nio senaste matcherna innan Sheffield Wednesday igår kom på besök. Bra självförtroende skulle snart bli deppkänslor. Då matchen var slut hade gästerna vunnit med 3-1. Ett resultat ingen hade räknat med. Med tanke på den starka traditionens kraft i engelsk fotboll så borde detta varit omöjligt då Owls endast vunnit tre utav klubbens 14 senaste matcher borta mot Hull. Senaste segern kom 1955. Det hade 3-1-skytten Michail Antonio ingen aning om. Den 22-årige mittfältaren sa efter matchen;
"-Skall jag vara ärlig så vet jag inte särskilt mycket om fotbollshistoria och traditioner. Jag bryr mig inte heller. Kanske därför jag punkterade matchen?" Förmodligen. Inga krav, ingen press och ingen negativ psykologi. Bara kör. Då vinner man. Oavsett motstånd.

Inga kommentarer: