TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 18 januari 2013

Gillingham 'til i die.

Danny Kedwell trivs med livet i Gillingham, såpass mycket att han vill avsluta karriären i klubben. Kanske inte så konstigt då Danny är född och uppväxt i just Gillingham. Sedan anfallaren kom till klubben från Wimbledon 2011 har han gjort 26 mål på 73 framträdaden och erbjuder alltså nu sina tjänster till klubben han älskar till karriären är slut.
"Jag skulle älska att få avsluta min karriär här, man vet aldrig vad som väntar runt hörnet eller vad tränarna vill men jag är en lokal grabb och spelar för klubben jag håller på, varför skulle jag vilja byta?"

Kedwell har denna säsong gjort 7 av sina 12 mål på straff, förra året var han klubbens bästa målskytt med 14 baljor, det är han redan ikapp. Gillingham som startade League 2 säsongen på ett ypperligt sätt har tappat lite av den gnistan och i förra helgens toppmöte fick man se sig besgrade av toppkonkurrenten Port Vale med 2-1, enda målet stod Kedwell för och därmed satte han stopp för sin nio matcher långa svit utan mål, Danny fortsätter.
"Jag måste fortsätta vara postivit, jag vet vad jag kan och laget ligger inte i tabelltoppen på grund av tur."
Kan Kedwell göra det som så många drömmer om, skjuta sin lokala klubb till serieseger ?

Inga kommentarer: