TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 21 januari 2013

Higdons vägval

Han har gjort 16 mål på 23 matcher denna säsong och är en bidragande orsak till att krigar i toppen av skotska Premier League. 29-årige Michael Higdon, född och uppvuxen i Liverpool och supporter till Anfield-klubben, sänkte igår St Johnstone med sitt hattrick och gav transfercirkusen mer syre. Vart hamnar anfallaren med guldskorna? Till Dailly Record säger han idag; "-Min dröm är Liverpool men jag skulle även kunna tänka mig Spurs och Southampton. Det är klubbar jag en gång i tiden respekterade för spelare som Les Ferdinand och Matt Le Tissier." 

Oj, nu blev det mycket, säger TLC och undrar ifall det finns någon mer klubb som Higdon gärna skulle vilja spela för. Kanske Everton? Där är Higdon behård; "Aldrig Everton. Jag sviker inte mitt förlutna" Uppväxtåren i Merseyside var som sagt präglade rött och vitt och med allt det runt omkring. Higdon och hans kompisgäng hängde i tonåren på pubarna och på Anfield och anfallaren är idag den enda i kompisgänget som det egentligen gått bra för. Det kan han tacka Dario Gradi för. Crewe Alexandra legendariska ledare såg potential i Higdon som 20-åring och tog sig ett snack med spelaren; "Antingen satsa stenhårt på fotbollen eller sitta på kåken om några år. Bara du kan bestämma." Higdon bestämde sig och idag står han ännu en gång inför ett val; vilket blir nästa klubb? TLC vet bestämt att det inte är klubben som är hemmahörande på Goodison Park.

Inga kommentarer: