TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 26 januari 2013

Tippa med TLC

9 rätt förra veckan. Okej men inte mer. Singelkrysset mellan Birmingham-Brighton satt dock fint och även tvåan på Burnley. Hoppas någon hade nytta av det....
I dag är det 11 FA-cupmatcher och 2 från Championship på kupongen. Som vanligt blir det att lita på en del favoriter samt att gardera upp en del andra. PL:s bottenlag Reading & QPR tror jag kan åka på otrevliga överraskningar.

1 Bolton-Everton    x2
Bättre ordning på Bolton på slutet. Andrews skadad och inlånade Davies får ej spela. Gästerna har en del småskavanker men brukar lite likt Stoke alltid svara för 100%:iga insatser. Minst omspel tror jag på, x2.
2 Brighton-Arsenal    x2
Hemmalaget slog ut Newcastle i förra omgången och formen är riktigt bra. Arsenal mosade West Ham i veckan men nu saknas Vermaelen och Diaby. Arsenal borde dock vara minst ett nummer för stort och ska inte förlora här. x2.
3 Derby-Blackburn    x
Klurig match. Bra form hos hemmalaget men lite skador stör. Blackburn borde vara sugna på att visa sin nye manager vad man går för. Har en känsla av att man spelar tight och tillbakadraget här och att fokus nr 1 blir att undvika förlust. Jag chansar och kör krysset ogarderat.
4 Huddersfield-Leicester    2
Usel form en längre tid kostade Simon Grayson jobbet. Nu är dessutom viktige Adam Clayton skadad. Tvärt om hos gästerna, toppform och ett försvarsspel som funkar perfekt. Nye Wood öser in mål. Detta borde gästerna fixa, jag spikar tvåan.
5 Hull-Barnsley    1
Två lag med motsatt formkurva. Hemmalaget på väg neråt och bortalaget på väg upp efter en längre tids formsvacka. Jag ser dock Hull som ett klart bättre lag och dessutom tror jag att gästerna fokuserar på nytt kontrakt i championship framför avancemang i cupen. Etta.
6 Macclesfield-Wigan    x2    M
BSP mot PL. Även om Wigan vilar ett par spelare bör man klara omspel som sämst. x2.
7 Manchester U-Fulham    1
Toppform för United. Young och Evans skadade. Brukar ha lätt för Fulham, jag spikar ettan.
8 Middlesbrough-Aldershot    1
Boro har tappat formen och har en del skadade spelare bl.a viktige McDonald. Aldershot ligger två divisioner under och där kämpar man i botten. Stor klasskillnad mellan lagen, etta.
9 Norwich-Luton    1
PL vs BSP. Norwich förnedrades på Anfield förra helgen och jag räknar med bättring idag. Tredje målvakten Declan Rudd står. Luton kan spela helt utan press och truppen är fri från skador. Borde vara stor skillnad mellan lagen, jag kör på ettan.
10 Queens PR-Mk Dons    1x2
QPR har ryckt upp sig under Redknapps ledning och har inte förlorat på fem matcher. Gästerna hänger på toppen i L1 men har en del skadade spelare. Tror ändå man kan skrälla mot ett QPR som kan ha tankarna på fortsatt PL spel. Jag chansar och tar med alla tecken.
11 Reading-Sheffield U    1x2
Reading har vunnit tre raka och fått lite harmoni i truppen. Gästerna kommer ner med ett stort bortafölje + att man imponerat på resande fot, poäng i 12 av 14 matcher. Jag helgarderar.
12 Burnley-Birmingham    1  2
Tre raka segrar för Burnley nu och jag tycker det var starkt att vinna på The Den förra helgen. Skyttekungen Austin fortfarande skadad. Birmingham är enormt svårbedömda men stor kapacitet finns och man kan slå alla lag en bra dag. Zigic och King startar troligtvis på topp. Jag tror på öppen match med många målchanser. 1 2 känns helt rätt.
13 Nottingham-Watford    1x2
Svårtippad match. Rörigt i Forest där de nya ägarana verkar ställa till det mesta. Nye Henderson kan debutera. Motsatt läge hos gästerna, laget funkar utmärkt och i veckan har man njutit av några behagliga träningsdagar i Spanien. Kan spela helt avslappnat. Alla tecken.

Topptipset: x2, x2, 1x2, x2, 1, x2, 1 och 1.

Trevlig helg alla tippare!

1 kommentar:

Anonym sa...

testar om det funkar......

/Peter